Economie
KAUFLAND, UNA DINTRE CELE MAI MARI COMPANII DE RETAIL DIN EUROPA, VINE ÎN MOLDOVA: CE SE VA ÎNTÂMPLA CU PRODUCĂTORII LOCALI șI ECONOMIA țĂRII?
Afirmațiile despre aceea că pe piața moldovenească va intra o nouă companie de retail au fost lansate încă în primăvara 2015. Deja de atunci, acest fapt a trezit un interes fără precedent din partea publicului și a alimentat o mulțime de zvonuri. La scurt timp, autoritățile din Chișinău au confirmat oficial că cele menționate mai sus se referă la compania germană Kaufland ce deja de mult timp este cunoscută și populară în rândul consumatorului european.
Conform datelor oferite de Ministerul Economiei din Moldova, investițiile companiei vor constitui suma de 60 mln. euro.
O mână de ajutor micilor întreprinzători. Prezenta Kaufland în Moldova poate însemna și creșterea capacităților producătorilor locali de a exporta pe orice piață în lume.
Din start, conducerea retailului și-a exprimat intenția de a încheia parteneriate de lungă durată cu producătorii locali și de a susține modernizarea comerțului produselor alimentare din Republica Moldova.
„Strategia noastră de dezvoltare constă în adaptarea conform specificului piețelor regionale în care operăm, de aceea colaborarea cu producători locali pentru Kaufland este o prioritate. Avem deja astfel de parteneriate cu producătorii din Republica Moldova si am început să listăm produsele lor pe rafturile magazinelor noastre – momentan în cele din Romania, cu impact pozitiv asupra exporturilor agro din Republica Moldova.”, explică General Manager Kaufland România, Marco Hößl.
Gama de produse locale pe care Kaufland își propune să fie oferită consumatorului din Republica Moldova va cuprinde, pentru început, peste 3000 de articole.
La începutului anului
”De acest program vor putea beneficia fermierii din Republica Moldova, indiferent daca au sau nu contract cu Kaufland”, precizează Marco Hößl, General Manager Kaufland România.
Ce câștigă societatea?
„Până la 1000 de oameni din Republica Moldova vor avea un loc de muncă în cadrul Kaufland, iar salariul minim oferit unui lucrător comercial va fi de 7500 de lei moldovenești brut”, precizează Marco Hößl.
Potrivit cuvintelor sale, succesul proiectului va depinde de decizia cumpărătorului, el va oferi verdictul său după ce va face cunoștință cu calitatea produselor, prețurile și profesionalismul echipei Kaufland.
Iar pe lângă beneficiile economice sunt și cele sociale. Responsabilitatea față de oameni
Expansiunea în Republica Moldova se bazează și pe principiul responsabilității față de calitatea vieții în regiunile în care va activa. În plus, angajamentul față de mediu face parte din strategia companiei Kaufland pe termen lung și vizează protejarea planetei, asigurarea resurselor pentru viitor și conservarea condițiilor optime necesare resurselor naturale de hrană.
”Pe lângă proiectele de reciclare selectivă, în magazinele noastre utilizăm tehnologii moderne, eficiente energetic. Magazinele Kaufland România sunt încălzite printr-un sistem eco, de recuperare a căldurii de la vitrinele și camerele de frig ale magazinului, economisind astfel resursele naturale. Acesta este un sistem complex, modern și eficient care ne permite să acționăm responsabil față de mediu”, afirmă Marco Hößl.
Kaufland a susținut deja serie de proiecte sociale încă în 2016, precum „Hai, Moldova!”, eveniment cunoscut ca Ziua Națională de Curățenie, ”Bucurie în Mișcare”, pentru promovarea unui stil activ de viață.
Pentru anul 2017, au fost deja anunțate o serie de alte proiecte de implicare socială la nivelul comunităților din Republica Moldova prin intermediul a două noi parteneriate cu Asociația Obștească „Salvați Viața” și cu Fundaţia Filantropica Medico-Socială „Angelus Moldova” – Hospice „Angelus”, AVI-Moldova”, precum și culturale.
„O societate se dezvoltă atunci când ne implicăm fiecare, în binele comunității, dăruind susținere și grijă. Ne bucurăm că, prin programele sociale, avem ocazia să schimbăm viețile oamenilor în mai bine. Ca parte din comunitate, ne implicăm activ cu toate resursele, nu numai materiale, ci investind și timp, și dedicare.”, susține Anna Katharina Scheidereiter, Responsabil CSR Kaufland.
Mai mult, cu toți avem prilejul să ne punem umărul la o altă inițiativă susținută de Kaufland, și anume o amplă acțiune de înverzire a Chișinăului, sub sloganul „Sădim oxigen” ce va avea loc sâmbătă, 8 aprilie 2017. Peste 1000 de voluntari vor planta 5.000 de puieți simultan în cele cinci sectoare din capitală.
„Locuitorii Chișinăului merită să se bucure de un oraș frumos, cu multă verdeață. Mai mult, cultivarea și promovarea responsabilității față de mediu este un angajament ferm asumat de Kaufland. Implicarea noastră în proiectul "Sădim oxigen" nu este doar una de natură financiară: împreună cu colegii și prietenii de
Și toate astea în mai puțin de 2 ani. Dar ce va fi peste 5 ani?
General Manager Kaufland România consideră că „viitorul economic aparține țărilor care înțeleg oportunitățile oferite, înainte ca ele să devină evidente”.
Commentarii [ 4 ] adaugă comentariu
-
La sfirsit, noi asteptam cu mare drag!
-
Acum producatorii nostrii sa obtin profit mare...
-
Nu sa fie nimic bun pentru noi, Kaufland sa aduna marfa di Germania si Rominia... Moldova sa fie la coada...
-
Asta este din toate puncte de vedere numai BINE.
adaugă comentariu