Economie

MAI PUŢIN DE O TREIME DIN POPULAŢIA MOLDOVEI ESTE ABONATĂ LA SERVICII DE TELEFONIE FIXĂ

07 martie, 2018

În ultimii zece ani, valoarea pieței serviciilor de telefonie fixă în Moldova a scăzut de mai bine de trei ori, această scădere fiind cauzată de schimbarea preferințelor de consum ale populației de la telefonia fixă la telefonia mobilă și la rețeaua Internet, care oferă soluții alternative mai atractive de comunicare.

Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la datele Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), în 2017, numărul total de abonați s-a micșorat, în comparație cu anul 2016, cu circa 27,4 mii (2,3%) și a însumat 1,143 mil. Volumul total al traficului a scăzut cu 236,1 mil. minute (12,9%) și a alcătuit peste 1,587,8 mlrd. minute, iar volumul total al vânzărilor serviciilor respective s-a diminuat cu 180,6 mil. lei (-20,6%) și a totalizat 695,5 mil. lei.

Diminuarea numărului de abonați a fost determinată de micșorarea bazelor de abonați ai S.A. „Moldtelecom” cu mai bine de 25,5 mii (2,5%) și ai furnizorilor alternativi de telefonie fixă – cu 1,9 mii (1,5%). Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut într-un an cu 0,8 puncte procentuale și a alcătuit 32,2%.

Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 12,9%, traficul către reţelele internaţionale – cu 28,6%, traficul către reţelele mobile – cu 13,3% și traficul de interconectare – cu 7,9%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat s-a micșorat cu 10,3% și a alcătuit 178 minute.

Diminuarea volumului total al vânzărilor pe piața de telefonie fixă a fost determinată de scăderea vânzărilor realizate de toți furnizorii activi ai acestor servicii. Vânzările „Moldtelecom” au scăzut cu 177,1 mil. lei (21%) și au totalizat circa 667,7 mil. lei, iar vânzările furnizorilor alternativi s-au micșorat cu 3,5 mil. lei (11,2 %) și au însumat 27,8 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 18,6% și a constituit circa 50 lei. „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 54 lei (-18,8%), iar furnizorii alternativi – un ARPU de 18,3 lei (-10,4%).

adaugă comentariu

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.