Economie

ANTA ÎI AMENDEAZĂ PE CONSTRUCTORI PENTRU DEPLASAREA TEHNICII EUROPENE „NESTANDARDE” PE DRUMURILE REPUBLICII

01 iunie, 2020
<mt_str50>

Constructorii din Moldova s-au pomenit într-o situație paradoxală și dezolantă, fiind amendați pentru deplasarea tehnicii europene „nestandarde” pe drumurile republicii.

Solicitat de corespondentul INFOTAG, managerul unei companii de construcţii susţine că, în pofida declaraţiei privind integrarea Moldovei în Uniunea Europeană, Agenţia Naţională Transport Auto (ANTA) îi amendează pe operatorii maşinilor de asfaltare, ai autogrederelor, autofrezelor, buldozerelor şi excavatoarelor pentru faptul că maşinile, fiind produse în Uniunea Europeană, nu corespund standardelor rutiere moldoveneşti.

„Pavatoarele de asfalt, la fel ca şi altă tehnică performantă, pot avea gabarite maxime, iar în poziția de lucru pot depăși (cu 10-20 cm) limitele stabilite în Moldova. Dar dacă în toate țările această problemă este rezolvată prin eliberarea de permise pe termen lung pentru tehnica specială, acest lucru nu este şi cazul Moldovei. Din acest motiv, inspectorii ANTA îi amendează pe șoferi pentru transportul acestui echipament pe drumuri. Amenda pentru șoferi este de 3750 de lei, iar cu 13 mii de lei sunt sancţionate întreprinderile care dețin această tehnică”, a spus managerul.

Potrivit lui, drumuri au impresia că ANTA, care este în subordinea Ministerului Economiei și Infrastructurii, a fost înființată pentru a-i amenda pe drumarii care deplasează tehnica de model european pe drumurile republicii în toiul sezonului de lucru.

Constructorii se plâng de entuziasmul de invidiat al inspectorilor ANTA, căci mărimea primelor lor depinde direct de valoarea amenzilor aplicate. Situația este foarte avantajoasă și profitabilă pentru ANTA.

Constructorii spun că ANTA a fost creată prin transmiterea funcțiilor de control al greutății de la drumari. Sarcina sa principală este de a proteja drumurile de efectele greutăţilor mari asupra suprafeţei drumului.

„Cel mai eficient mijloc pentru aceasta este instalarea posturilor automate de control al greutății în mișcare. Dar nimeni de la ANTA nu face asta. Probabil că pentru ei nu este interesant, căci pentru asta nu este nevoie de atâţia angajați care conduc mașini bune pe drumurile republicii, aceştia dublând poliția pentru a-i prinde pe drumari”, spun drumarii.

„Această situaţie a fost discutată la întâlnirea drumarilor cu premierul Ion Chicu, care a înţeles situația și a indicat Ministerului Economiei să rezolve problema în favoarea constructorilor”, a spus inginerul principal al companiei, care regretă că timpul trece şi nimeni nu rezolvă problema.

Drumarii nu-i înțeleg pe funcţionarii care, pe de o parte, strigă tare că este necesară integrarea Moldovei în Uniunea Europeană, iar pe de altă parte amendează drumarii pentru folosirea tehnicii europene ai cărei parametri „încalcă” standardele moldovenești.

„Un astfel de paradox, lipsit de bun simț, se repetă de la an la an. Și nimănui în afară de drumari nu-i pasă. Oare pentru rezolvarea problemei trebuie așteptată o directivă europeană specială?”, se întreabă drumarii, care propun Uniunii Europene „să lege” finanțarea Moldovei de anularea standardului care interzice circulația tehnicii pe drumurile moldovenești.

Poziția ANTA cu privire la această problemă ţine de o birocrație exemplară: drumarii sunt invitați să se adreseze în scris la agenție și să aștepte permisiunea pentru deplasarea tehnicii pe tracţiune specială, ceea ce înseamnă pierdere de timp, de nervi și, cel mai important, de bani.

Commentarii [ 5 ] adaugă comentariu

  1. 2020.06.01 17:22 Ivan
    Problema eczista, nu stiu de ce dl Chihu nu vre sa rezolva acest paradox?
  2. 2020.06.01 17:24 Victor
    ANTA nu are dreptate...
  3. 2020.06.01 17:24 Cezar
    Ce salariu au colaboratorii din ANTA?
  4. 2020.06.01 17:30 Ana
    Nu cred in asa ceva, este inposibil si irrational...
  5. 2020.06.04 13:38 Alex
    De ce ei nu scriu despre aceasta problema dl Dodon, el rezolva asa fel de probleme.

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.