maib_esspreso

Finanţe

ÎN 2018, INVESTIŢIILE ÎN PORTUL GIURGIULEŞTI AU CONSTITUIT DOAR $1,2 MIL.

05 iulie, 2019
<mt_str50>

În 2018, investiţiile în Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti au constituit doar $1,2 mil., fiind cu 27,8% mai puţin comparativ cu anul precedent.

Potrivit agenției INFOTAG cu referire la un raport al Ministerului Economiei și Infrastructurii, volumul total al investiţiilor începând cu anul 2007 a ajuns la $71,4 mil., dintre care 60% au constituit investiţiile operatorului portului – „Danube Logistics” SRL.

Numărul de rezidenți ai portului, care are statut de zonă economică liberă, a ajuns la 46. În anul trecut au fost înregistraţi șapte rezidenți noi, iar patru au fost excluși.

În anul 2018, prin intermediul terminalelor fluviale ale Portului Internațional au fost transbordate 1,07 mil. tone de mărfuri sau cu 12,6% mai mult decât în anul 2017. Aici au acostat și au fost deservite 589 diverse tipuri de nave, inclusiv vase petroliere, sau cu 52,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Au fost transbordate 355,1 mii tone de cereale (-9,5%), 243 mii tone de produse petroliere (-15,8%), 85,8 mii tone de ulei vegetal (+ 33,7%).

Volumul comerţului angro realizat în Portul Internaţional a constituit 5,4 mlrd. lei (-1,8%), iar volumul serviciilor oferite în cadrul activităţii de transport a constituit 140,2 mil. lei.

În anul trecut, rezidenţii au achitat diverse impozite şi taxe în sumă de 499 mil. lei (+1,7%), inclusiv 219 mil. lei accize, 246,8 mil. lei TVA, 6,9 mil. lei impozit pe venit, 9,8 mil. lei pentru proceduri vamale şi 11,6 mil. lei defalcări în fondul de asigurări sociale.

Volumul datoriilor rezidenţilor faţă de buget, la finele perioadei de referință, a constituit 625 mii lei sau cu 9,1% mai puţin decât în anul 2017

La Port activează circa 470 de persoane, iar salariul lor mediu lunar este de 7,9 mii lei.

INFOTAG precizează: „Danube Logistics” a semnat în 2004 un acord investiţional cu Guvernul Moldovei pentru construcţia Portului Giurgiuleşti pe malul Dunării, la vărsarea râului Prut, lângă localitatea Giurgiuleşti. În imediata apropiere se află portul românesc Galaţi şi portul ucrainean Reni. Portul este capabil să primească atât nave fluviale, cât şi nave maritime. Portul Giurgiuleşti este unicul punct fluvio-maritim direct de distribuţie şi transbordare în/din Republica Moldova. El are un şir de terminale, inclusiv terminalul petrolier şi cerealier, containere.

Commentarii [ 5 ] adaugă comentariu

  1. 2019.07.05 17:24 Elena
    Si suma asta este buna pentru Moldova.
  2. 2019.07.05 17:28 Grigore
    De ce nu sa creste volumu investitii straina?
  3. 2019.07.07 18:42 Simionel
    Pacat ca dl Aliev acum nu este proprietar...
  4. 2019.07.07 18:43 Viorel
    Cred ca asta este situatia temporara...
  5. 2019.07.07 18:46 Ghita
    Nu cred ca activ da profit, alaturi sunt porturi in Rominia si in Ucraina - la Reni si Odesa.

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.

Для просмотра содержимого этого блока Вам необходимо установить flash-player