Interviu

​COMPANIA DE MICROFINANŢARE MOLDCREDIT MARCHEAZĂ JUBILEUL DE CINCI ANI

24 august, 2015

Evenimentele recente din sectorul bancar al Republicii Moldova au demonstrat că băncile comerciale - unul dintre instrumentele financiare ale economiei de piaţă, nu întotdeauna îndeplinesc la maximum solicitările acelei categorii de clienţi care are nevoie de mai puţini bani, în schimb de o atitudine specială din partea creditorului. În ultimii ani, această categorie de debitori este finanţată de organizaţiile de microfinanţare, care, datorită calităţii deservirii, reuşesc să înregistreze o dezvoltare durabilă. Sporindu-şi potenţialul în rezultatul creşterii activelor şi a capitalului, astfel de organizaţii oferă împrumuturi nu doar cetăţenilor, dar şi întreprinderilor mici şi mijlocii, care au acces la împrumuturi imediate. Despre dezvoltarea unei astfel de companii - MoldCredit, care în aceste zile îşi sărbătoreşte jubileul de cinci ani, vorbeşte în cadrul unui interviu acordat agenţiei „INFOTAG” managerul acesteia, Gheorghe URSU.

„I”: În opinia Dvs., prin ce se deosebeşte compania MoldCredit de alte instituţii financiare care acordă credite persoanelor fizice şi juridice?

Gheorghe URSU: Este evident că orice companie de microfinanțare îşi caută nişa sa pe piaţă, care îi permite să se dezvolte şi să-şi majoreze volumul portofoliului de credite. Respectiv, MoldCredit şi-a descoperit nişa, având în vedere că oferă finanţare pentru un asemenea segment de populaţie care nu întotdeauna găseşte înţelegere, şi cel mai important, susţinere din partea băncilor. Este vorba de populaţia rurală, precum şi de diferite proiecte în zonele rurale, realizate cu sprijinul nostru financiar, de către reprezentanţii întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi de conducătorii firmelor mici şi întreprinderilor individuale, pe care noi le clasificăm ca micro-afaceri. În opinia noastră, crearea noilor locuri de muncă în mediul rural, care contribuie la revitalizarea activităţii industriale şi la dezvoltarea satelor moldoveneşti, reprezintă un obiectiv demn.

„I”: Este adevărat că printre fondatorii MoldCredit se numără şi reprezentanţi din sectorul afacerilor din Occident, de exemplu, din Elveţia?

Gheorghe URSU: În pofida vârstei relativ tinere a companiei, MoldCredit deja de patru ani este membru al prestigiosului Centru de microfinanţare din Europa Centrală şi de Est. Printre fondatori se numără reprezentanţi ai comunităţii elveţiene de afaceri. În acelaşi timp, noi nu ne limităm doar la relaţiile bune pe care le avem stabilite în Europa. Astfel, în septembrie 2012 MoldCredit in parteneriat cu Directoratul Liniei de Credit(DLC) a deschis o linie de creditare pentru soluţionarea problemelor menţionate – susţinerea deplină a dezvoltării afacerilor în sectorul real al economiei, în general, şi a producătorilor agricoli locali, în particular.

„I”: Cum reuşeşte compania să înregistreze într-o perioadă scurtă de timp indicatori buni în ceea ce priveşte rentabilitatea capitalului (ROE), de peste 8%?

Gheorghe URSU: Rata rentabilității capitalului propriu la nivelul de 10-12% este caracteristică ţărilor cu economii dezvoltate. Pentru ţările în tranziţie şi în curs de dezvoltare, la care poate fi atribuită şi Republica Moldova, indicatorul ROE ar trebui să fie mai mare. De fapt, ROE - este rata la care în companie „lucrează” resursele financiare ale acţionarilor săi. Eu consider că pentru Republica Moldova rentabilitatea capitalului propriu la nivelul de 8-16%, pe care MoldCredit a înregistrat-o pe parcursul a cinci ani este bună, care permite ca acţionarii să obțină un venit real.

„I”: Compania are produse financiare exclusive pe care le pune la dispoziţia clienţilor?

Gheorghe URSU: Desigur, aceste produse depind de suma necesara clientilor, precum şi de scopul şi de durata împrumutului. Cele mai populare produse în rândul clienţilor noştri sunt „Furnica”, „Albina”, „Rândunica”, „Avantajos”. Aceste produse sunt „ataşate” statutului clienţilor noştri: de la antreprenori începători până la antreprenori care s-au afirmat, şi-au creat un nume, au reputaţie şi credibilitate. În cazul persoanelor fizice există credite pentru consum şi pentru investiţii, inclusiv fonduri pentru reparaţia şi/sau achiziţionarea de bunuri imobile şi alte tipuri de bunuri, care pot fi utilizate în calitate de gaj pentru obţinerea finanţării.

„I”: Numărul clienţilor fideli ai MoldCredit a depăşit cifra de 300. Printre partenerii de afaceri ai companiei se numără renumita companie de asigurări GRAWE CARAT ASIGURĂRI S.A. Dvs. aţi caracteriza asigurarea afacerilor în Republica Moldova drept o modalitate de protejare şi menţinere a afacerilor întreprinderilor individuale, mici şi mijlocii?

Gheorghe URSU: În cadrul companiei noastre ne conducem de regula conform careia mecanismele de protecţie sunt necesare în orice moment. Chiar şi în economiile dezvoltate, asigurarea este o normă preventivă necesară. Nu mai vorbesc de piaţa din Moldova, unde, cu regret, afacerile se confruntă cu numeroase lucruri imprevizibile, care sunt dificil şi aproape imposibil de a fi intuite din timp, pentru a stabili şi a calcula riscurile asociate creditării. Iată de ce este extrem de important de a colabora cu companii de asigurări de încredere. Prin urmare, conlucram fructuos cu GRAWE CARAT ASIGURĂRI, promovând în societate, în general, şi în sectorul financiar-bancar, în particular, cultura asigurării, acţionând si în calitate de agent bankassurance.

Printre partenerii MoldCredit care merită toată încrederea se numără companiile: clientii fideli ai Companiei; DLC, Energbank, Eurocreditbank, Comertbank, Moldauditing şi multi altii. Cooperarea cu aceste companii pe parcursul celor cinci ani de activitate, o caracterizez drept una foarte productivă şi reciproc avantajoasă. Noi ne dezvoltăm, iar împreună cu noi se dezvoltă şi îşi extind prezenţa pe piaţa din Republica Moldova atat clienţii cat şi partenerii noştri, cărora le mulţumim pentru susţinere şi devotament in raport cu MoldCredit.

„I”: Care sunt planurile companiei pentru viitor?

Gheorghe URSU: Strategia de dezvoltare pe termen scurt şi mediu include următoarele obiective: menţinerea şi consolidarea poziţiei pe piaţa de microfinanţare prin intermediul utilizării avantajelor MoldCredit şi a oportunităţilor pieţei, asigurarea creşterii portofoliului de credite şi a bazei de clienţi peste media de crestere in cadrul sistemului financiar nebancar, asigurarea rentabilităţii capitalului peste nivelul inflaţiei, optimizarea costurilor operationale, creşterea eficienţei filialelor, dezvoltarea căilor alternative de vânzări, gestionarea prudenţială a riscurilor şi a procedurilor de control intern, extinderea moderată a reţelei de filiale, stabilirea şi dezvoltarea parteneriatelor cu alte instituţii financiare din Republica Moldova şi din străinătate.

„INFOTAG” precizează: La începutul anului 2015 activele MoldCredit constituiau 39,4 mil. de lei, portofoliul de credite – 38,1 mil. de lei, capital propriu - 13 mil. de lei. Profitul companiei pentru ultimul an fiscal a depăşit cifra de 1 mil. de lei. Reţeaua MoldCredit include şase filiale.

Commentarii [ 9 ] adaugă comentariu

  1. 2015.08.24 09:12 Natali
    Moldcredit sa dezvolta dar prea incet, compania are nevoe la capital propriu mai mare!!!
  2. 2015.08.24 09:13 Olga
    Profit nu este atit de mare, el poate sa fie usor2-3 milioane de lei.
  3. 2015.08.24 09:18 Ana
    Destul de buna afacerea, vreau sa spun...
  4. 2015.08.24 10:30 Andrei
    Falicitari dl Ursu, multi ani innainte!
  5. 2015.08.24 17:00 Stas
    Cinci ani asta nu este virsta mare...
  6. 2015.08.24 17:42 Horia
    Dumitru Ursu are relatiile bune de la BNM!
  7. 2015.08.25 08:57 Stanislav
    Bravo? ca ei a facut, asa micri companii au viitior in Moldova/
  8. 2015.08.25 09:35 Vladut
    Bine ca ei au relatiile cu occidentul... Ei primesc banii eftin si cu lunga durate cu rambursare...
  9. 2015.08.27 13:24 Viorel
    Dl Gheorghe Ursu este un bun managerii din Moldova, el a reusit sa face multe cheste pozitiva si efectiva in Moldova, bravo lui!

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.