Exclusiv

Press-release

Reforme în gestiunea fondului locativ în Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina

Reforme în gestiunea fondului locativ în Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina

31.01.2018Destrămarea imperiului sovietic și declararea independenței în Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina, a generat mai multe reforme. Trecerea de la sistemul administrativ de comandă la principiile economiei de piață, renunțarea statului la rolul de monopolist privind investirea mijloacelor financiare pentru dezvoltarea şi întreținerea fondului de locuințe au condus spre o situație neordinară în sectorul spațiului locativ.


Press-release

Press-release

05.04.2013Consiliul Asociaţiei Investitorilor străini despre acţiunea autorităților la staţiile PECO Tirex Petrol


Пресс-релиз

Пресс-релиз

05.04.2013Moldasig menţine poziţia de lider pe piaţa de asigurări din Republica Moldova


Comunicat de presă

Comunicat de presă

05.04.2013Astfel da atacuri asupra business-ului sunt inadmisibile

Comentarii

TRANSPLANTOLOGIA DIN MOLDOVA

TRANSPLANTOLOGIA DIN MOLDOVA

01.04.2013(Directorul Agenției de Transplant, Igor CODREANU, a relatat despre operații unice de transplant de organe de la donatori vii într-un interviu acordat reporterului agenției ”INFOTAG”, Alina Popova).

Presa

MARIAN LUPU: TERMENUL LIMITĂ PENTRU ÎNAINTAREA CANDIDATULUI LA FUNCȚIA DE PRIM-MINISTRU ESTE SFÂRȘITUL SĂPTĂMÂNII VIITOARE

MARIAN LUPU: TERMENUL LIMITĂ PENTRU ÎNAINTAREA CANDIDATULUI LA FUNCȚIA DE PRIM-MINISTRU ESTE SFÂRȘITUL SĂPTĂMÂNII VIITOARE

05.04.2013Termenul limită pentru înaintarea candidatului la funcția de prim-ministru este sfârșitul săptămânii viitoare. Despre aceasta a declarat președintele Parlamentului, liderul Partidului Democrat (PDM), Marian Lupu în cadrul emisiunii ”Fabrica” de la Publika TV.

Galeria foto

UE SPRIJINĂ PROIECTUL PRIVIND CONSOLIDAREA ÎNCREDERII ÎNTRE PROFESORII DE PE AMBELE MALURI ALE NISTRULUI

UE SPRIJINĂ PROIECTUL PRIVIND CONSOLIDAREA ÎNCREDERII ÎNTRE PROFESORII DE PE AMBELE MALURI ALE NISTRULUI

EXPERŢII DE LA CIJ SUSŢIN CĂ ÎN TIMPUL CAMPANIEI ELECTORALE INSTITUŢIILE AUDIOVIZUALULUI AU ÎNCĂLCAT LEGISLAŢIA

27.05.2003

Chişinău. Experţii de la Centrul Independent de Jurnalism, care au monitorizat, în perioada 25 aprilie - 25 mai, reflectarea campaniei electorale pentru alegerile locale de către instituţiile audiovizualului, susţin că acestea au încălcat legislaţia.

După cum informează INFOTAG, Vasile Spinei, expert la CIJ, a declarat că au fost supuse monitorizării 14 posturi de televiziune şi 10 de radio din patru oraşe ale Republicii Moldova: Chişinău, Bălţi, Cahul şi Comrat.

"Majoritatea din aceste posturi au încălcat în mod abuziv conceptul unei campanii electorale democratice, astfel că la nici unul din postruile de tv sau radio nu au fost prezente emisiunile de dezbateri, au fost ignorate normele deontologice, puralismul de opinii, au fost difuzate informaţii cu caracter electoral în cardul buletinilor de ştiri", susţine Vasile Spinei.

El a precizat că cele mai mari încălcări au fost înregistrate la Radioul naţional şi la televiziunea publică M-1, care s-a comportat ca una de partid şi nu publică, cum ar fi trebuit să fie.

"La aceste două instituţii, au fost înregistrate circa 83% din toate încălcările depistate. Ele au desfăşurat o campanie electorală neloială, abuzivă, cu caracter brutal faţă de ceilalaţi concurenţi electorali", a mai spus Vasile Spinei.

El a menţionat că cel mai mult au beneficiat ilegal de timpi de antenă la posturile de radio: Blocul Electoral Alianţa Social-Liberală "Moldova noastră" - 17% (9,6 mii de secunde), Partidul Comuniştilor - 15% (8,8 mii de secunde), Uniunea Centristă din Moldova - 11% (5,9 mii sec.).

La posturile de televiziune, durata publicităţii acordate ilegal concurenţilor electorali a fost: PCRM - 19,7% (15,2 mii sec.), Blocul electoral PSL-PSD - 18% (11,8 mii sec.), UCM - 11% (7,9 mii sec), Alianţa Social-Liberală "Moldova noastră" - 8% (6 mii sec.).

Vasile Spinei a mai spus că instituţiile locale ale audiovizualului au avut un comportament timid, liniştit în timpul campaniei electorale, cauza fiind preţurile mari la publicitatea electorală şi lipsa de interes a candidaţilor.

"În general, legislaţia privind reflectarea campaniei electorale în mass media audiovizuală nu a funcţionat şi, în consecinţă, natura democratică a alegerilor locale a fost profund afectată", crede expertul de la CIJ.

Adaugă comentariu

MAIB promotii