Politică

​EXPERŢI CONSIDERĂ CĂ MAJORITATEA SURSELOR MASS-MEDIA AU REFLECTAT NEOBIECTIV CAMPANIA ELECTORALĂ

18 decembrie, 2014

O bună parte din presa din Republica Moldova a admis derapaje în timpul reflectării campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie, admiţând unele abateri de la legislaţie. Potrivit agenţiei “INFOTAG”, la această concluzie au ajuns organizaţiile neguvernamentale de media în urma unei monitorizări care a vizat 35 de instituţii de presă.

Directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente, Petru Macovei, a menţionat că opt cele 8 ziare monitorizate au avut o prestaţie bună în ceea ce priveşte numărul de materiale publicate. Pe de altă parte, ziarele au eşuat la capitolul „educaţie electorală”, publicând doar materiale comerciale.

„În cazul presei online, situaţia este mai proastă. La cele 10 portaluri monitorizate, majoritatea ştirilor conflictuale au fost în mare parte dezechilibrate. Fiecare al 4-lea material a fost părtinitor. Politicienii au dominat ca surse de informaţii, iar opinia cetăţenilor a apărut foarte rar în presa online”, a spus Macovei.

Directorul Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, a relatat că au fost monitorizate 5 posturi de radio. Cele mai multe materiale au fost făcute de către Radio Moldova, majoritatea fiind controversate, dar în acelaşi timp echilibrate, prezentând diferite puncte de vedere.

Directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice, Ion Bunduchi, a comunicat că cele 12 televiziuni monitorizate au difuzat 34% de ştiri conflictuale cu o singură sursă, iar în 15% din ştiri a apărut poziţia jurnalistului.

„Consumatorii au primit un material „alterat”. În ştirile difuzate de televiziuni 40% din surse au fost politicieni, 25% – funcţionari de stat, 27% – cetăţeni, iar 8% – experţi. Partidul Democrat este lider la capitolul apariţii în presă, 4 televiziuni prezentând formaţiunea foarte des”, a menţionat Bunduchi.

După cum a relatat preşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului, Dinu Ciocan, prezent la masa rotundă, CCA a aplicat 27 de sancţiuni în perioada campaniei electorale, ceea ce demonstrează că „8 posturi de televiziune nu au trecut examenul reflectării campaniei”.

„Pe ultima sută de metri s-a constat că în domeniul audiovizualului este dezastru deoarece au fost promovaţi vădit concurenţii electorali. Unele surse mass-media au recurs chiar la manipulare, favorizând vădit anumiţi concurenţi electorali”, a menţionat Ciocan.

Commentarii [ 2 ] adaugă comentariu

  1. 2014.12.18 11:40 Elena
    Fineaua asta... cu alt ceva trebue sa ocupam!!!
  2. 2014.12.18 13:30 Tamara
    Asta nu este principal pentru populatia...

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.