Social

PAVEL FILIP: PRIN PACHETUL ANTIALCOOL AM ȚINTIT NU DOAR FENOMENUL CONSUMULUI DE ALCOOL LA VOLAN, CI ȘI CORUPȚIA DIN ORGANELE DE DREPT

18 mai, 2018

Prin pachetul antialcool (de proiecte de legi) am țintit nu doar fenomenul consumului de alcool la volan, ci și corupția din organele de drept. O declaraţie în acest sens a făcut premierul Pavel Filip la şedinţa de vineri a Consiliului Național pentru Securitatea Circulației Rutiere, în noua componență.

Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la serviciul de presă al Guvernului, premierul a spus că „în prezent există voință politică și determinare pentru eradicarea consumului de alcool la volan, care este un fenomen foarte periculos cu urmări grave”.

El a menţionat că, deși amenzile pentru conducerea automobilului în stare de ebrietate sunt destul de mari, acestea nu descurajează fenomenul consumului de alcool de către șoferi. În ultimii doi ani, 50 de persoane au murit în accidente, iar 280 au fost traumatizate. Principalele cauze sunt viteaza excesivă și condusul în stare de ebrietate. În această perioadă, 14 mii de șoferi au fost prinși băuți la volan. Dintre aceștia, 11 mii erau în stare avansată de ebrietate. Și mai trist este că din totalul de 14 mii de cazuri, în 2700 de cazuri, vinovații au scăpat de răspundere penală.

Pentru a responsabiliza conducătorii auto și a spori siguranța oamenilor pe drumurile țării, la inițiativa premierului Pavel Filip, a fost creat un grup de lucru care a lucrat la modificări la lege.

„Noi nu vrem să facem bani de pe urma amenzilor aplicate pentru șoferi și Ministerul de Interne să bifeze doar numărul de șoferi sancționați. Vrem o abordare sistemică a cauzei problemei”, a subliniat Filip.

Potrivit proiectului de modificări, imediat ce un șofer va fi prins băut la volan, acesta va rămâne fără permis de conducere. Șoferii certați cu legea vor putea obține un permis de conducere abia peste patru ani, după ce susțin repetat examenul auto. Acum polițiștii ridică permisul până la pronunțarea deciziei judecătorești și eliberează șoferului un permis provizoriu, ceea ce înseamnă, de fapt, că acesta continuă să conducă. Permisul se ridică imediat și, în același timp, judecătorul va avea la dispoziție un termen de trei zile pentru a confirma sau nu ridicarea permisului. Mașina celui reținut în stare de ebrietate va fi ridicată și transportată la parcarea specială. Procedura va costa 250 de lei, plus 50 de lei ora de parcare, aproximativ 600 de lei pe zi. Anterior această procedură nu era reglementată, deseori polițistul fiind nevoit să se așeze la volanul mașinii pentru a o transporta.

Potrivit modificărilor, a fi exclusă amenda pentru condusul în stare de ebrietate avansată. Cei care vor fi prinși în stare de ebrietate avansată vor fi obligați să muncească până la 240 de ore în folosul comunității – în centre pentru persoane cu dizabilități, morgă, cimitire, curățenie pe străzi și alte activități prescrise de Inspectoratul Național de Probațiune.

„Un lucru foarte important este că pachetul antialcool exclude carența în legislație, care le dădea judecătorilor și procurorilor o marjă de interpretare. Și anume, potrivit Codului penal (art. 55), cei care sunt prinși în stare de ebrietate avansată la volan pot fi eliberați de răspundere penală dacă sunt la prima abatere sau dacă au la întreținere un minor. În aceste condiții, în foarte multe cazuri, șoferii prinși beți criță scăpau cu o amendă de câteva zeci de ori mai mică. Această prevedere a fost anulată. Nu vom mai avea marjă de interpretare a legislației de către judecători”, a subliniat Pavel Filip.

Commentarii [ 1 ] adaugă comentariu

  1. 2018.05.19 15:00 Fima
    Asa este de loc nu gluma, sanctiunii trebue sa fie dura, chit mai dura!!!

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.