Social

CORONAVIRUS ÎN MOLDOVA. CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CADRUL ORGANIZAȚIILOR COMERCIALE – EXEMPLU PHILIP MORRIS

10 iunie, 2020

Republica Moldova rămâne a fi în stare de urgenţă în sănătate publică, până la 30 iunie. Chiar și așa, o serie de instituții și-au reluat activitatea, iar angajații din sistemul bugetar au revenit la serviciu în regim special de muncă și remunerare. Am decis să aflăm de la directorul Philip Morris Moldova, Elena Naumenko, cum companiile comerciale gestionează activitatea angajaților după relaxarea măsurilor de carantină.

Cum gestionați în prezent activitatea angajaților Philip Morris Moldova?

Echipa Philip Morris Moldova continuă să activeze la distanță – aceasta este decizia oficiului central al companiei. Există un procent mic de angajați, care, în caz de necesitate vin la oficiu. Dar, au fost introduse reguli stricte de acces și aflare la locul de muncă, precum – verificarea temperaturii corporale, dezinfectarea mâinilor și purtarea măștilor de protecție. Doar aflându-se la masa de lucru, angajatul poate scoate masca de protecție. De asemenea, fiecare ușă este marcată cu un abțibild, care indică câte persoane se pot afla în încăpere.

Când planificați să reveniți la un regim normal de activitate?

Nu putem vorbi despre o dată exactă, nu vrem să ne grăbim cu o decizie în acest sens. Pentru noi siguranța angajaților este pe primul loc. Compania Philip Morris este prezentă în Moldova de 22 de ani, mulți ne cunosc ca și contribuabil responsabil la bugetul de stat, dar și ca unul dintre cei mai buni angajatori. Nu intenționăm să reducem salariile angajaților sau să recurgem la disponibilizări de personal. Procesul de recrutare la Philip Morris este unul complex și minuțios, iată de ce, una dintre principalele noastre sarcini este să menținem echipa. Mai mult ca atât, în această perioadă, am făcut noi angajări, recrutând noi talente în echipa noastră.

Cum s-au adaptat angajații la noul regim de lucru?

“Adaptarea” – nu este un cuvânt nou pentru noi sau o noțiune despre care citim în reviste sau o auzim la conferințele de afaceri, dar, este o realitate zilnică pentru echipa noastră. Philip Morris mereu tinde să fie cu un pas înaintea tendințelor de pe piață, de aceasta, ne străduim să integrăm activ noi tehnologii și instrumente digitale în procesul de lucru. Ne-am adaptat activ la noile realități, dar, în același timp, am păstrat grija pentru angajați pe primul loc.

Ce aspecte pozitive ați remarcat în interacțiunea cu angajații în perioada de autoizolare?

Criza ne-a demonstrat cât de puternică și profesionistă este echipa noastră, care, poate rapid eficientiza procesele de lucru și adapta modelul de afaceri la realitatea zilei de astăzi. În această perioadă, noi am devenit mai uniți, mai atenți și grijulii unul față de altul. Anume acum, noi putem evalua contribuția noastră în dezvoltarea și instruirea angajaților.

Cum a afectat activitatea companiei criza generată de COVID-19?

În perioada de carantină ne-am convins că modelele de afaceri nu vor mai fi niciodată așa cum au fost, iar criza ne-a demonstrat durabilitatea și valoarea reală a companiilor din diferite domenii. Este foarte important să existe un dialog constructiv între autorități și sectorul privat. Compania noastră este întotdeauna deschisă să sprijine statul în lupta cu noul coronavirus, dar pe de altă parte, sperăm la o colaborare reciprocă, pentru că sectorul privat are nevoie de un mediu de afaceri transparent și previzibil, pentru a-și desfășura activitatea.

Commentarii [ 5 ] adaugă comentariu

  1. 2020.06.10 16:22 Eva
    Clar lucru> ca manager este prea efectiv, de aici si rezultate sunt frumoase.
  2. 2020.06.10 16:28 David
    Ce atractiva este managerul companiei, superb!
  3. 2020.06.10 16:29 Zosim
    Pentru ca ea stie pentru ce face serviciu...
  4. 2020.06.11 13:21 Fecla
    Da cu ce sa ocupa in Moldova compania - vinde tigari?
  5. 2020.06.11 13:22 Grigore
    Precis ca este pra-prea-prea FRUMOASA!

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.