Social

HR CONFERENCE: CUM S-AU ADAPTAT COMPANIILE DIN MOLDOVA LA CONDIȚIILE GENERATE DE PANDEMIA DE COVID-19

01 decembrie, 2020
<mt_str50>

Pandemia provocată de Covid-19 a fost o adevărată provocare pentru sute de companii. Acestea au fost nevoite să se readapteze pentru a garanta siguranță angajaților, dar și o comunicare eficientă de la distanță între membrii echipei, astfel încât procesul de lucru să decurgă într-un ritm normal. Mai mulți manageri din Moldova, dar și de peste hotare, au povestit în cadrul evenimentului HR Conference „Managing Organizations & People in a Changing World", despre cum Covid-19 le-a resetat prioritățile în companie și despre cum au reușit aceștia să mențină activitățile planificate, chiar și în regim online.

La nivel mondial, pandemia provocată de coronavirusul Covid-19 a afectat aproape trei miliarde de angajați, care au fost nevoiți să lucreze la distanță din cauza carantinei. Datele fac parte dintr-un studiu mondial și au fost publicate în cadrul evenimentului.

Totodată, un sondaj realizat în rândul angajaților din șapte state europene arată că 100 de milioane de persoane au trecut la regim de lucru la distanță, 45 de milioane dintre acestea având pentru prima dată o asemenea experiență.

„Deși 80% dintre respondenți au spus că adaptarea la lucrul online a fost ușoară, o mare parte dintre directorii de companii au declarat că angajații lor s-au confruntat cu diverse dificultăți ce țin de oboseala provocată de noul regim de lucru, obstacole în comunicarea cu echipa, dar și distribuirea neechitabilă a sarcinilor de muncă”, a menționat în cadrul conferinței, Olena Boichenko, consultant în domeniul resurselor umane al companiei Deloitte Ukraine.

Directorul companiei Philip Morris Moldova, Elena Naumenko, a declarat că situația provocată de coronavirus a accelerat procesul de digitalizare a activității companiei, iar oamenii au învățat să găsească noi soluții și metode de gestionare a lucrurilor, care în cele din urmă s-au dovedit productive.

„Începând cu luna martie, am luat decizia să închidem oficiul și să lucrăm de acasă. Tehnic, totul a decurs bine, având în vedere sistemul nostru și instrumentele digitale. Înainte de Covid-19 suna ispititor să lucrăm de acasă, în pijama. Însă, în realitate, a devenit o provocare pentru mulți dintre angajați, inclusiv pentru mine. Hotarele dintre job și viața personală au dispărut. Ne-am pomenit că trebuie să avem grijă de familie în timp ce participam la întâlnirile virtuale cu colegii. Iată de ce, am decis să oferim angajaților mai multă flexibilitate. Am încurajat colegii să-și rezerve ore pentru lucruri personale, în așa fel încât să nu fie deranjați atunci când, de exemplu, sunt cu copiii. Și este complet normal să spui că nu ești disponibil pentru a participa la ședință dacă ești prins în activități acasă”, a spus Elena Naumenko.

Dacă unele companii au fost nevoite să reducă din numărul de angajați, cei de la Philip Morris au reușit să mențină programele de internship pentru studenți, să desfășoare interviuri online și să angajeze oameni noi.

„Noi am continuat să extindem echipa, interviurile de angajare au avut loc online, iar persoanele noi au făcut cunoștință cu colegii, la fel, la întâlnirile virtuale. De la declanșarea crizei au mai venit în echipă 12 membri noi și nu am fost nevoiți să anulăm nici programele de internship pentru 5 studenți, care la acel moment erau în plină defășurare. La fel, dezvoltarea oamenilor a rămas o prioritate pentru companie, astfel, am continuat instruirile și trainingurile online pentru toți angajații. Aceeași atitudine am avut-o și față de consumatori. Luând în considerare necesitățile acestora, am extins orele de lucru ale Serviciului Suport Clienți, pentru ca cei care au nevoie să găsească o soluție mai ușor”, a conchis directorul Philip Morris Moldova.

O altă companie care a reușit să depășească cu brio efectele pandemiei este Purcari, a cărui COO, Eugen Comendant, a relatat despre prioritățile identificate odată cu declanșarea pandemiei. Revenit în Moldova, acesta a împărtășit tehnicile aplicate în rândul angajaților, care au contribuit la menținerea companiei în top, atât pentru membrii echipei, cât și pentru consumatori. Cu referire la Covid-19, Eugen a declarat că siguranța angajaților și satisfacerea consumatorului în aceste timpuri au fost scopuri principale, care a fost atinse în timp util.

„Cea mai mare provocare în acest an a fost siguranța. În contextul celor întâmplate în acest an, pentru noi, angajații au fost o prioritate. Sunt sigur că la fel a fost și pentru celelalte companii. Dar, la fel de importantă a fost și comunitate noastră, pentru că suntem nimic fără de oamenii care fac parte din ea. De aceea, ne-am concentrat pe procesele din interiorul companiei și angajați, să îi susținem complet în aceste timpuri și să ne asigurăm că îi putem menține la locul de muncă. La fel, am analizat și situația din exterior ca să putem ajuta comunitatea și am ajuns la concluzia că trebuie să oferim donații în spitale și alte instituții, ceea ce am și făcut”, a povestit Eugen.

Schimbările provocate de pandemie le-a dat bătăi de cap și celor de la Crunchy Roll Moldova. Managerul companiei, Elena Ivanova, a mărturisit că ultimele 7 luni au devenit o adevărată provocare între a găsi un echilibru dintre lucrul de acasă și cel de birou, stimularea constantă a angajaților, dar și adaptarea la o nouă normalitate.

„Cred că, în ultimele șapte luni, directorii de companii au avut un nou rol, de altfel foarte important, în fața angajaților. Pe lângă atribuțiile pe care deja le aveam, a trebuit să devenim consilieri și să motivăm membrii echipei. A trebuit să ne adaptăm la noua realitate, să găsim noi metode și practici de lucru și să ne setăm alte priorități. Pentru noi, cei de la Crunch Roll, adaptarea la noua normalitate marcată de Covid-19 a fost o adevărată provocare. Tranziția de la lucrul în oficiu la cel de acasă a fost extrem de rapidă și neașteptată. Începând cu luna martie am trecut la regimul online și continuăm să muncim de acasă până în prezent. Nici în perioada imediat următoare nu credem că vom ieși la birou. Iar pentru a păstra legătura strânsă între membrii echipei a trebuit să facem trainiguri online, dar și alte întruniri virtuale, cum ar fi prânzul, activități sportive, pauze de cafea, cină cu un pahar de vin, sau yoga. Cu privire la tehnologii, însă, tranziția către această lume a fost, pe cât de spontană, pe atât de necesară. Conferințele, instrumentele care ne permit să distribuim informații, trainingurile, problemele cu internetul, activitățile școalare online ale copiilor - toate aceste lucruri au fost dificile la început, dar acum am devenit mai buni la acest capitol”, a povestit Elena.

Evenimentul Human Resources Management Conference, ajuns la cea de-a patra ediție, a fost organizat de Camera de Comerț Americană din Moldova.

Sursa: https://unimedia.info/ro/news/c68c5a3f66fa4bf7/hr-conference-cum-s-au-adaptat-companiile-din-moldova-la-conditiile-generate-de-pandemia-de-covid-19.html?utm_source=Site%20Widgets&utm_medium=Last%20News%20Widget&utm_campaign=Last%20News%20Widget

Commentarii [ 11 ] adaugă comentariu

  1. 2020.12.01 13:11 Ionut
    Acum a schibat afacere, totul este altfel, expertii au dreptate.
  2. 2020.12.01 13:17 Ana
    Bine ca macar cineva sa intereseaza intrabarea cum sa dezvolye si sa discurca business moldovenesc.
  3. 2020.12.01 13:18 Lidia
    Am citit cu maree interes, bine ca scrieti despre asa ceva in Moldova.
  4. 2020.12.02 09:49 Marc
    Sustinerea din partea statului trebue sa fie mai mare si concreta.
  5. 2020.12.02 09:50 Alibert
    Este important si bine ca AmCeam sa ocupa cu asa ceva, bravo!
  6. 2020.12.02 09:51 Petrea
    Statu nostru este prea slab, si din cauza asta ajutorul din partea statului este cam slab...
  7. 2020.12.02 09:53 Nervana
    Este criza profunda, toti cer ajutor din partea statului, da statu nu are posibilitati pentru ajutor.
  8. 2020.12.04 19:16 Prascovia
    Tema aceasta este foarte actuala pentru economia Moldovei.
  9. 2020.12.04 19:17 Dorina
    Datorita membrii sai AMceam este destul de puternica palata in Moldova.
  10. 2020.12.04 19:19 Ecaterina
    Palata este puternica si efectiva datorita lucruri concreta care sa ajuta multi intreprindari sa face afacerea cu succes in Moldova.
  11. 2020.12.04 19:20 Nonpareli
    Era bine daca sa faceti interviuri cu participati la acest eveniment...

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.