Reportaje

PĂRINŢII ELEVILOR PROPUN CREAREA UNEI PLATFORME PENTRU SOLUŢIONAREA PROBLEMELOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNT

24 mai, 2016
PĂRINŢII ELEVILOR PROPUN CREAREA UNEI PLATFORME PENTRU SOLUŢIONAREA PROBLEMELOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNT Un grup de părinţi îndeamnă comitetele părinteşti din diferite instituţii de învăţământ preuniversitar să se unească pentru crearea unei platforme comune de discutare şi soluţionare a problemelor din sistemul de învăţământ.

 

Preşedintele asociaţiei obşteşti Cervantes, Sergiu Popovici, a spus marţi, într-o conferinţă de presă la agenţia „INFOTAG”, că orice probleme din instituţiile de învăţământ afectează copiii, iar aceasta nu are trebui să se întâmple.

 

„Copiii trebuie să crească educaţi pentru ca ei să aibă un bun viitor în ţară. Pentru soluţionarea problemelor trebuie ca părinţii, profesorii, Ministerul Educaţiei, Direcţia educaţie, tinere şi sport din Chişinău, precum şi autorităţile să se unească şi să discute problemele existente, să caute soluţii”, a spus Popovici.

 

Potrivit spuselor sale, „până când nu va fi creată platforma şi aleasă denumirea orice doritor poate comunica despre problemele din sistemul de învăţământ la poşta electronică suntparinte@mail.md”.

 

Părintele şi preşedintele asociaţiei obşteşti a liceului Mihai Viteazul, Ana Sîrbu, a spus că problemele trebuie soluţionate pe cale paşnică, nu prin acţiuni de protest.

 

Părinţii şi preşedintele asociaţiei liceului Elena Alistar, Ana Buştiuc, i-au îndemnat pe toţi să participe la formarea platformei. Potrivit spuselor sale, atunci va fi mai uşor de a face reparaţie în instituţiile de învăţământ şi de a acordat ajutor copiilor nevoiaşi. De asemenea, ea a recomandat directorilor instituţiilor de învăţământ să „plaseze un panou cu informaţii despre cheltuielile efectuate”.

 

Participanţii la conferinţa de presă i-au îndemnat pe toţi să fie activi şi să participe la formarea platformei.

Comentarii [ 3 ] Adaugă

  1. 24.05.2016 06:23:37 Pastuh-Cubolteanu
    Pledoarie pentru o Ligă Educației O ligă, în genere, înseamnă ”uniune, asociație sau coaliție de state, de orașe, de persoane fizice sau juridice, constituită în vederea unui scop comun” (Dicționar). De dragul scopului comun — crearea condițiilor necesare ieșirii din criza generală — trebuie constituită Liga Educației. O ”Ligă a Instrucțiunii” a funcționat în Rusia (1906-1917). Liga rusească a fost inființată de un grup de personalități remarcabile ale timpului: academicianul chimist N.Beketov, lingvistul I.Baudouin de Courtenay, bibliograful V. Cearuski ș.a. Saricini alese: elaborarea teoretică și practică a problemelor educației, întemeierea unor instituții de iluminare. Pe lângă Liga Instrucțiunii funcționau 5 societăți:1.a instruirii școlare, 2.de ajutorare a iluminării extrașcolare, 3. de arte frumoase (făceau parte pictori vestiți — Custodiev B., Lansere E. Roerih N. ș.a,), 4.universitară (membri — medicul-pedagog, prof. Behterev V., medicul-pedagog, prof. P.Lesgaft ș.a.), 5.de ”instruire și educare a copiilor nenormali”. La 1907, Liga Instrucțiunii a înființat Academia Pedagogică. A organizat I-l Congres al Ligii. A aprobat proiectul Legii Învățământului. Scotea revista proprie.Erau organizate prelegeri publice, a fost alcătuită lista cărților pentru editare. Etc. Măsurile Ligii Învățământului întâlneau constant împotrivire din partea oficialităților țariste. Cu toate măsurile guvernamentale de împotrivire, Liga Instrucțiunii din Rusia a continuat activitatea sa umanistă, cu adevărat democratică, fără porunci de la ”sfătuitorii” apuseni. După 1917, o parte importantă din scopurile Ligii au fost preluate cu succes de către Comisariatul Învățământuui Public (Narcompros). Apropo, Narcompros-ul, organul de stat din Rusia Sovietică, în anii 20-30 ai secolului XX, controla și dirija activitatea tuturor sferelor cultural-umanitare: învățământul, știința, bibliotecile, editurile, muzeele, teatrele, cinematografele, ocrotirea monumentelor de cultură și arhitectură, parcurile de odihnă, uniunile de creație, legăturile culturale internaționale etc. Instituțiile acestea erau subordonate ideii cultivării poporului. În prezent, poate afirma cineva, în mod serios, că toate sferele cultural-umanitare sunt unite de scopul comun — cultivarea poporului și nu businessului corporatist? Apoi au fost realizate reforme, au apărut și ligi pedagogice. Însă ele erau afectate de formalism... În 1988, la Primul (și ultimul) Congres al învățătorilor din Uniunea Sovietică, a fost înaintată o importantă, chiar cea mai importantă inițiativă: trecerea de la dirijarea monopilistă-ministerială a învățământului la dubla dirijare — de către minister și organele abilitate ale societății. Evenimentele tragice ulterioare, trădarea țării de către Gorbaciov și echipa, intrarea în criza dezindustrializării, dezorientării filosofico-ideologice, instalării la putere a tâlharocrației și a colonizatorilor, intrarea educației în criza capitalistă — toate au împins în con de umbră ideea revoluționară de dublă dirijare a școlii. Consider necesară relansarea practică a inițiativei dublei dirijări. Prin crearea și susținerea Ligii Educației. În condițiile, când Ministerul (ne)Educației de la noi este un canal de intervenție și promovare forțată a unor directive păguboase de peste hotare, când în școala de la noi trebăluiesc organizații non-guvernamentale finanțate de bancheri apuseni cu interese tenebre, este absolut necesară Liga Educației, constituită din băștinași nevânduți, de factură non-liberală, care nu au fost apostolii ”reformei curriculare”, neatașați de ”țâța lui Soros”, — oameni de cultură, savanți, cugetători, pedagogi, care ar realiza protecția sfintei-sfintelor — a Educației — de vătămările degradante de desființare a națiunii. Și ar elabora, din punctul de vedere al intereselor naționale, a inițiativelor teoretico-practice vis-a-vis de problemele și sarcinile societății noastre. Iată unele sarcini ale Ligii Educației din Moldova de Est: 1.corectarea concepției învățământului. 2.reintroducerea procesului educațional — conform idealului național și modelului educațional necesar nouă. 3.asigurarea legăturii cu opinia publică, în problemele educaționale importante. 4.analizarea problemelor conexiunii societate-învățământ, învățământ-economia națională. 5.organizarea acțiunilor civice, în soluționarea problemelor instruirii. 6.blocarea măsurilor reacționare ale Ministerului (ne)Educației. 7.restructurarea rațională a programelor de învățământ. 8. analizarea eficienței ”tehnologiilor educaționale”. 9.selectarea experiențelor didactice pozitive și difuzarea acestora. 10.afirmarea unor forme eficiente de instruire și autoinstruire. 11.organizarea educației extra-școlare. 12.descoperirea elevilor talentați și promovarea lor spre folosul țării noastre. 13.elaborarea modalităților de afirmare a disciplinii și ordinii în școală. 14.promovarea conceptului de cultură bazală a elevilor. 15.promovarea conceptului de cultură bazală a cadrelor didactice. 16.antrenarea elevilor și a pedagogilor în activități civice. 17. afirmarea modalităților de protejare de invazia noxelor subculturilor de import. Medicul, pedagogul, scriitorul și activistul obștesc polonez, Janusz Korczak scria cum trebuie să fie educatorul: ” Educatorul, care nu încătușează, ci eliberează, nu reprimă, ci înalță, nu boțește, ci dezvoltă, care nu dictează, ci înstruiește, nu pretinde, ci întreabă, — trăiește cu copilul multe clipe de entuziasm, nu o dată urmărind cu privirea umezită la lupta dintre înger și satana, unde îngerul luminos biruie”. Activitatea calitativă, deplină, devotată a Ligii Educației ar fi una din condițile esențiale pentru ca Îngerul Luminos din sufletul copiilor să biruie satana meschino-cosmopolită — mai întâi în școală, apoi în societate. Vitalie Pastuh-Cubolteanu (materialul a fost publicat în revista ”Făclia” din Chișinău, 29 ianuarie 2016)
  2. 25.05.2016 08:49:51 Alexei
    Mi se pare ca d-na Sirbu are dreptate...
  3. 25.05.2016 08:53:28 Stas
    Totul este in minele parintilor!

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.