Reportaje

LECTORII UNIVERSITARI DIN RM VOR PRELUA BUNELE PRACTICI ACUMULATE ÎN UNIVERSITĂȚILE UE

25 mai, 2016
LECTORII UNIVERSITARI DIN RM VOR PRELUA BUNELE PRACTICI ACUMULATE ÎN UNIVERSITĂȚILE UE Lectorii universitari din Moldova au prezentat miercuri, într-o conferință de presă la agenția “INFOTAG”, concluziile preliminare ale analizelor realizate la universitățile partenere din UE.

 

Vice-rectorul Universității Tehnice din Moldova, Larisa Bugaian, a menționat că ”echipele responsabile de programele de studiu ale proiectului ”Metoda de învățare bazată pe problemă” (PBLMD) au efectuat vizite de lucru la Universitatea din Aalborg și Universitatea din Gloucestershire pentru a învăța și a lua act de experiența privind implementarea metodelor de învăţare bazate pe soluţionarea problemelor, învățarea centrată pe student, alte metodologii şi metode de învățare active”.

 

”Echipele responsabile de programe vor folosi cunoștințele și experiența acumulată pentru a evalua propriile programe de studiu, le vor modifica în baza metodelor de învăţare bazate pe soluţionarea problemelor, învățarea centrată pe student, alte metodologii şi metode de învățare active pe care vor începe să le pună în aplicare de la 1 septembrie, 2017”, a spus ea.

 

Coordonatorul proiectului, Romeo Țurcan, a informat că ”începând cu vara anului 2017, potențialii studenți vor avea posibilitate să aplice la concursul de admitere la programele de studiu licenţă dezvoltate în cadrul proiectului PBLMD la următoarele programe: ASEM (licenţă în Administrarea Afacerilor), Universitatea de Stat din Bălți (licenţă în Administrația Publică), Universitatea de Stat din Cahul (licenţă în Administrarea Afacerilor și Antreprenoriat), USM (licenţă în Drept), USMF (studii în Medicină) și UTM (licenţă în Design Industrial şi licenţă în Tehnologii Informaționale)”.

 

Acest proiect vine să își susțină să își refacă programele de studii și să îmbunătățească calitatea pregătirii studenților și a viitorilor specialiști care sunt așteptați în mediul economic. Angajatorii așteaptă ca tânărul

 

specialist să fie încadrat 100% în câmpul muncii, pentru aceasta fiind nevoie de o colaborare strânsă între universități și angajatori. Prim-prorectorul ASEM, Ala Cotelnic, a menționat că ”avem rolul de a schimba modalitatea de predare, accentul fiind pus pe problemele studentului, metoda de predare fiind doar o componentă, care, de fapt, înseamnă si alte activități necesare pentru ca această învățare într-adevăr să fie utilă pentru studenți”.

 

”Am vizitat universitățile din Danemarca și Marea Britanie în care sunt implementate aceste metod, și fiecare universitate are metodele sale de implementare, de aceea această analiză ne servește drept bază de determinare cum am putea implementa aceste tehnici în universitățile noastre, pentru că o preluare automată a practicilor altor instituții poate fi ușoară, dar fără rezultat pentru noi”, a spus prorectorul.

 

Mihail Gavriliuc, prorector USMF, a menționat că ”este o metoda relativ nouă de învățare, sub acest aspect se implementează noi metode de învățare a vechilor probleme. Această nouă metodă urmărește același scop - pregătirea unui specialist, numai că în comparație cu metoda tradițională de predare aici pe prim loc se situează capacitatea de lucru în echipă a viitorilor specialiști. Vor fi implementate un șir de metode noi de predare, dar principalul impediment îl constituie lectorii, care necesită să fie instruiți pentru o ulterioară predare în universitate. Acest proces interactiv de lucru în echipă prevede și o continuă perfecționare a lectorului".

 

”Metoda învățării prin probleme ar fi cheia de succes a țării noastre deoarece anume lucrul în echipă generează noi modele de rezolvare a unor probleme majore”, a conchis el.

Comentarii [ 2 ] Adaugă

  1. 26.05.2016 08:54:57 David
    Stiti, ca dupa vorbele trebue sa fie si faptele...
  2. 26.05.2016 04:00:39 Stas
    Noi astaptam chind asta sa ffie si in Moldova noastra.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.