Reportaje

REŢELE COMERCIALE ÎNDEAMNĂ CUMPĂRĂTORII SĂ NU-ŞI FACĂ REZERVE EXCESIVE DE PRODUSE

17 martie, 2020
REŢELE COMERCIALE ÎNDEAMNĂ CUMPĂRĂTORII SĂ NU-ŞI FACĂ REZERVE EXCESIVE DE PRODUSE

Asociaţia patronală „ProBiz”, care reprezintă interesele marilor reţele comerciale din Moldova Fourchette, Nr.1, Fidesco, Linella şi Green Hills, îndeamnă cumpărătorii să nu-şi facă rezerve excesive de produse.

Marţi, în cadrul unei conferinţe de presă la agenţia INFOTAG, preşedintele Asociaţiei „ProBiz”, Victor Durleşteanu, a menţionat că, potrivit calculelor specialiştilor, rezervele de mărfuri în depozite, în funcţie de nomenclatura acestora, sunt suficiente pentru 1-3 luni.

„Garantăm asigurarea neîntreruptă cu mărfuri în situația actuală, când, din cauza răspândirii virusului COVID-19, în țară au fost închise toate piețele alimentare. Întreprinderile noastre comerciale au semnate contracte pentru furnizarea neîntreruptă a întregii game de produse alimentare, atât producție autohtonă, cât și străină”, a spus el.

Din numele reţelelor de comercializare cu amănuntul, preşedintele Asociației îndeamnă cumpărătorii să nu-şi facă cumpărături de rezervă, menţionând că „magazinele vor fi asigurate cu de toate şi pentru toţi”.

Comentând informaţiile despre creșterea prețurilor la anumite mărfuri, care se discută pe rețelele de socializare, Durleşteanu a spus că, până acum, în reţelele magazinelor Nr. 1, Fourchette, Fidesco, Linella și Green Hills nu a fost nicio tentativă de majorare a prețurilor.

„Adaosul comercial la sortimentul de mărfuri importate și autohtone nu a fost majorat în această perioadă”, a spus el, îndemnând furnizorii de produse pentru reţelele de magazine să nu recurgă la creşterea prețurilor la mărfurile lor, ci să dea dovadă de responsabilitate în situația dificilă cu care se confruntă Moldova.

Potrivit preşedintelui Asociației „ProBiz”, în astfel de momente dificile, întreaga societate moldovenească trebuie să dea dovadă de responsabilitate, umanism și omenie şi să respingă dorința mercantilă de îmbogăţire rapidă.

Victor Durleşteanu i-a îndemnat pe cumpărători să nu reacţioneze la știrile false și pline de panică, distribuite pe rețelele de socializare, despre lipsa de produse alimentare, dând dovadă de înţelepciune, calm și compasiune pentru alţii.

„Nu acordați atenție informaţiilor că apar zvonuri despre dispariția mărfurilor de pe rafturile magazinelor. Aceasta nu aduce decât rău tuturor”, a spus el.

Preşedintele Asociației „ProBiz” a spus că experiența reţelelor comerciale în țările în care s-a răspândit COVID-19 a arătat că rafturile magazinelor de acolo nu sunt goale, că producătorii de alimente atât din străinătate, cât și din Moldova sunt aprovizionaţi de furnizorii de produse alimentare.

Vorbind despre măsurile privind protejarea angajaţilor din reţelele comerciale împotriva infectării cu virusul, Durleşteanu a menționat că, luând în considerare personalul magazinelor, angajaţii întreprinderilor de transport și ai depozitelor, numărul total depășește 10 mii de persoane. Administrațiile acestor unități iau măsurile necesare pentru a proteja personalul de posibile infecții cu coronavirusul.

 

Comentarii [ 6 ] Adaugă

  1. 17.03.2020 04:20:15 David
    Ce corecta si dreapta este pozitia dl Durlesteanu. Bravo!
  2. 17.03.2020 04:23:28 Stanislav
    Este o adresare corecta, bine fave ProBiz ca sa calmeaza populatie.
  3. 18.03.2020 11:44:59 Alexei
    Sunt de acord cu dl Durlestanu la o sute de procente. Noi toti trebue sa comportam ca oamenii civilizati!
  4. 19.03.2020 01:00:33 Alibert
    Toate reteaua face fata situayiei care sa creat acum in Moldova. Bravo lor!!!
  5. 19.03.2020 01:03:21 Svetlana
    Asociatia BizPro faca fata si sa ajuta membrii sai, asa si trebue.
  6. 20.03.2020 12:01:41 Stas
    Pentru dinsii zilele aceste sunt ca o Clondaic!

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.