Reportaje

AAPM: PIAŢA DE PUBLICITATE DIN CHIŞINĂU ESTE ÎMPĂRŢITĂ ÎN FAVOAREA UNUI SINGUR AGENT ECONOMIC

10 septembrie, 2020
AAPM: PIAŢA DE PUBLICITATE DIN CHIŞINĂU ESTE ÎMPĂRŢITĂ ÎN FAVOAREA UNUI SINGUR AGENT ECONOMIC

La Chişinău are loc "redistribuirea neruşinată şi ilegală a întregii pieţe de publicitate în favoarea companiei Epi Media". Această opinie a fost exprimată miercuri într-o conferinţă de presă la agenţia INFOTAG de către preşedintele Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate din Moldova (AAPM) Galina Zablovskaia.

Ea consideră evident că "autorităţile municipalităţii au început doar cu vorba o campanie de demolare a panourilor publicitare, urmărind, de fapt, un alt scop - de a goli piaţa de publicitate în folosul unei singure entităţi economice".

"Din 1.800 de panouri publicitare din oraş, 600 au fost demolate în şapte luni fără nici un fel de explicaţii sau despăgubiri.

Unii agenţii de publicitate şi-au pierdut până la 50% din proprietatea lor. Cum se potriveşte acest lucru cu inviolabilitatea dreptului la proprietate privată şi cum se potriveşte cu conceptul de "concurenţă loială"?"- se întreabă Zablovskaia.

Ea şi-a exprimat surprinderea că "distrugerea totală a panourilor publicitare din Chişinău a trecut pe lângă Consiliul Naţional al Concurenţei".

"Întreaga zonă actuală de acoperire publicitară din Chişinău este de aproape 39 de mii de metri pătraţi. În contract, primăria permite unei companii (în detrimentul celorlalte) să îşi plaseze materialele pe o suprafaţă de 60 de mii de metri pătraţi. Dar cum rămâne cu afirmaţiile vesele ale autorităţilor municipalităţii că "oraşul este curăţat de instalaţiile publicitare urâte? Şi spaţiul pentru ele nu va creşte? "- întreabă şeful AAPM.

Ea este convinsă că "în prezent, piaţa creează nişte condiţii excelente pentru un singur agent economic".

"S-a găsit o modalitate de a se debarasa de agenţile de publicitate "inutile". Pur şi simplu nu li se permite să-şi reînnoiască autorizaţia de plasare a panourilor publicitare fără a explica motivele şi, de asemenea, nu li se dă permisiunea de a-şi actualiza sau moderniza suporturile publicitare. Există încă un punct foarte interesant în contractul cu Epi Media. Primăria garantează despăgubiri pentru daune în caz de avarie sau distrugere a panourilor publicitare. Permiteţi-mi să vă reamintesc că tuturor celorlalţi participanţi de pe piaţă, serviciile oraşului pur şi simplu, fără nici un fel de discuţii, au dărâmat panourile de publicitate stradală. Acest lucru nu poate decât să ne provoace indignarea legitimă, atragem atenţia autorităţilor competente asupra a ceea ce se întâmplă şi aşteptăm reacţia lor. Inclusiv pe cea a Consiliului Naţional al Concurenţei ", a spus Zablovskaia.

Ea este sigură că în curând, odată cu începerea campaniei electorale, va deveni clar cine se află în spatele Epi Media.

"În ultimii trei ani, proprietarii acestei companii s-au schimbat de mai multe ori. Astăzi ea aparţine companiei Moldpresa - proprietarul spaţiului publicitar la 90% din toate staţiile de transport public din capitală. Unde este concurenţa loială aici şi despre ce fel de condiţii egale pe piaţă pentru toţi antreprenorii putem vorbi? "- s-a indignat Zablovskaia.

 

Comentarii [ 1 ] Adaugă

  1. 10.09.2020 10:44:25 Ionut
    Clar lucru ca cineva are interes propriu.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.