Reportaje

18.11.2003 CENTRUL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORULUI SUSŢINE CĂ VINA PENTRU LIPSA CĂLDURII ÎN UNELE BLOCURI LOCATIVE TREBUIE SĂ O POARTE SECŢIILE DE EXPLOATARE A LOCUINŢELOR

18.11.2003 CENTRUL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORULUI SUSŢINE CĂ VINA PENTRU LIPSA CĂLDURII ÎN UNELE BLOCURI LOCATIVE TREBUIE SĂ O POARTE SECŢIILE DE EXPLOATARE A LOCUINŢELOR

CONFERINŢĂ DE PRESĂ LA „INFOTAG”

Chişinău, 18 noiembrie. (INFOTAG). Centrul pentru protecţia consumatorului susţine că SA "Termocom" nu este vinovată de lipsa agentului termic în unele blocuri locative. Această declaraţie a fost făcută marţi, într-o conferinţă de presă care s-a desfăşurat la agenţia INFOTAG.

Gheorghe Benderschi, preşedintele centrului respectiv, a comunicat că, la ora actuală, din cele peste trei mii de blocuri locative din municipiul Chişinău, căldură primesc doar 1,8 mii de blocuri locative.

"Vinovat nu este "Termocom"-ul, care este gata să livreze căldură tuturor blocurilor care au reţelele termice în stare satisfăcătoare, ci direcţiile de gestionare a fondului locativ instituite pe lîngă fiecare bloc. Acestea primesc sume enorme de bani pentru a repara reţelele, dar se pare că nu toate îşi îndeplinesc responsabilităţile", susţine Benderschi.

El a recomandat tuturor cetăţenilor, casele cărora nu au fost branşate la reţeaua de livrare a căldurii, să scrie cîte o cerere la aceste direcţii, prin care să ceară conectarea imediată la sursa agentului termic.

"În cazul în care această cerere nu va fi satisfăcută pe parcursul a 15 zile, consumatorii vor putea acţiona în judecată responsabilii de gestionare a fondului locativ care nu au întreprins nimic pentru a pregăti blocul pentru branşare la sursa de căldură", a spus directorul centrului.

În aceaşi conferinţă, Gheorghe Benderschi a mai comunicat că SA "Apă-canal" continuă să presteze servicii la preţuri ilegale.

"Actualul tarif la apă nu este legal, iar aceasta a fost dovedit în instanţa de judecată încă cu opt luni în urmă. Cu toate acestea, el continuă să fie aplicat, iar consumatorii sînt prejudiciaţi anual cu milioane de lei", a spus Benderschi.

El a adăugat că compania spaniolă "Union Fenosa" nu se comportă corect faţă de consumatorii de energie electrică.

"Foarte des, în special în sudul republicii, are loc întreruperea energiei electrice fără motiv. Totodată, mai mulţi cetăţeni au fost amendaţi deoarece contoarele lor electrice nu mergeau corect. Aceasta nu este problema consumatorului, ci a companiei, care este responsabilă să efectueze contoare lunar şi să depisteze neregulile legate de aceste contoare", susţine Benderschi.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.