Reportaje

16.02.2006 CENTRUL „EXPERT-GRUP” A LANSAT, ÎN PREMIERĂ PENTRU MOLDOVA, INDICELE DE CONFIDENŢĂ A CONSUMATORULUI

16.02.2006 CENTRUL „EXPERT-GRUP” A LANSAT, ÎN PREMIERĂ PENTRU MOLDOVA, INDICELE DE CONFIDENŢĂ A CONSUMATORULUI

Chişinău. 16 februarie. (INFOTAG). Centrul de analiză „Expert-Grup” a lansat, în premieră pentru R.Moldova, indicele de confidenţă a consumatorului (ICC), care indică încrederea populaţiei în economia naţională. Prezentarea indicelui a avut loc, joi, într-o conferinţă de presă la Agenţia INFOTAG.

Valeriu Prohniţchi, directorul „Expert-Grup”, a declarat că indicele a fost elaborat în cadrul proiectului „Evaluarea încrederii publice în politicile economice” şi va fi prezentat trimestrial.

„Primul ICC a fost calculat în baza chestionării a 440 de persoane, care au răspuns la nouă întrebări ce ţin de starea economiei naţionale şi de viaţa lor personală, cum ar fi: emigrarea peste hotare, situaţia financiară curentă, consumul curent. În baza tehnologiei aplicate s-a constat că indicele de confidenţă a consumatorului este de –30,6. Semnul minus arată că atitudinile negative ale consumatorului prevalează faţă de cele pozitive, adică mai mulţi consumatori nu au încredere în economie şi veniturile lor”, a spus Prohniţchi.

El a precizat că valoarea indicele variază de la -100 la +100. Cu cît indicele este mai mare cu semnul plus cu atît consumatorii sînt mai satisfăcuţi de economia naţională şi viceversa. În perioada în care a fost efectuată cercetarea, încrederea consumatorilor a fost negativă la toate aspectele cercetate. Cele mai negative valori s-au atestat în atitudinea faţă de creşterea preţurilor. În statele din regiune, cum este Ucraina, ICC toţi indicii sînt cu semnul minus. Totuşi, valoarea indicelui se poate schimba din lună în lună, de aceea el va fi stabilit trimestrial, a menţionat expertul.

Directorul „Expert-Grup” a precizat că indicele de confidenţă denotă evoluţia economiei naţionale, dar şi planurile de viitor ale consumatorilor, fapt care va ajuta companiile să facă business eficient, iar Guvernul - să elaboreze politicile economice necesare.

Mai multe detalii despre indice puteţi afla din pagina web: www.expert-grup.org

INFOTAG precizează: Centrul „Expert-Grup” realizează studii şi cercetări în domeniul politic, economic, de integrare europeană şi dezvoltare umană. Acum, centrul elaborează, în partenereat cu Asociaţia pentru Democraţie Participativă (ADEPT), Raportul Naţional de Dezvoltare Umană 2005/6 şi monitorizează implementarea Planului de Acţiuni Moldova - Uniunea Europeană.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.