Reportaje

10.10.2006 PE PARCURSUL UNUI AN, BERD A IMPLEMENTAT 10 PROIECTE DE SUSŢINERE A MICULUI BUSINESS ÎN R.MOLDOVA

10.10.2006 PE PARCURSUL UNUI AN, BERD A IMPLEMENTAT 10 PROIECTE DE SUSŢINERE A MICULUI BUSINESS ÎN R.MOLDOVA

Chişinău, 10 octombrie, (INFOTAG). Pe parcursul unui an, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a realizat în R.Moldova 10 proiecte de susţinere a micului business, elaborate în cadrul programului BAS (Business advisory service), care a fost lansat în luna septembrie 2005.

Directorul regional al programului, Natalia Meylunas, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă la Agenţia INFOTAG, că obiectivele acestuia sînt asistenţa tehnică pentru întreprinderile mici şi dezvoltarea pieţei serviciilor de consultanţă locale. Reprezentanţii micului business acoperă parţial costurile de implementare a tehnologiilor performante, de modernizare a producţiei, de instruire a personalului, iar consultanţii programului îi ajută să facă analiza pieţei, să elaboreze marca comercială a produselor şi strategia de marketing. Programul BAS este prevăzut pe un termen de pînă în anul 2008 şi presupune implementarea unui număr de 46 de proiecte în valoare totală de peste 250 mii euro. Suma medie a subvenţiilor pentru o întreprindere constituie 5,68 mii euro.

Meylunas a informat că pînă la sfîrşitul anului urmează să fie finalizate alte 12 proiecte, iar majoritatea businesmenilor (61%), care s-au adresat programului, desfăşoară activităţi de producţie, 39% prestează servicii. Companiile sînt dispuse să plătească pentru serviciile de consultanţă, dar nu ştiu cum să găsească un consultant, cum să evalueze calitatea şi costul muncii prestate, iar programul este menit să-i ajute în acest sens.

Directorul naţional de program, Stela Melnic, a menţionat că în cadrul programului lucrează 62 de consultanţi, iar agenţii economici care solicită asistenţă trebuie să aibă o experienţă de activitate stabilă pe piaţă de cel puţin 2 ani, şi un efectiv de cel mult 25 de angajaţi.

Marina Demciuc, participantă la program, directorul companiei pentru producerea salamurilor şi a conservelor din carne „Bunele tradiţii”, a spus că consultanţii BAS au ajutat firma să elaboreze noi mărci comerciale şi logotipurile acestora, să organizeze acţiuni publicitare de promovare a produselor. „În acest scop, a fost studiată piaţa şi capacitatea de cumpărare a populaţiei, după care denumirea veche, „Hulubaş DEF”, a fost înlocuită cu alta – „Bunele Tradiţii”, a precizat ea.

INFOTAG precizează: După anul 1995 cînd a fost lansat, Programul BAS a implementat 584 de proiecte în 19 ţări.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.