Reportaje

11.05.2007 VINURILE MOLDOVENEŞTI VOR AVEA DE RECUCERIT PIAŢA RUSĂ

11.05.2007 VINURILE MOLDOVENEŞTI VOR AVEA DE RECUCERIT PIAŢA RUSĂ

Chişinău, 11 mai, (INFOTAG). Vinurile moldoveneşti vor reveni pe piaţa Rusiei, în cel mai bun caz, către sfîrşitul acestui an, prognozează Andrei Stasi, director al companiei de consultanţă „Star Marketing Partners”.

Managerul a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Agenţia INFOTAG, că potrivit previziunilor optimiste, Moldova va avea de recucerit piaţa rusă şi ar putea obţine o cotă de cel mult 10-15% din aceasta. Concluzia vine în urma studiului de marketing “Un an mai tîrziu: realităţile cu revenirea vinurilor moldoveneşti în Rusia”, care arată că doar 30 la sută din cetăţenii acestei ţări mai au o atitudine pozitivă faţă de aceste vinuri, după ce în martie 2006 Rusia a interzis importul lor. 32% din 300 de persoane chestionate la Moscova au afirmat că embargoul instituit de Moscova este un pas politic care urmăreşte anumite obiective, iar 23% - că este menit să protejeze consumatorii. Ceva mai puţin de 25 la sută din respondenţi au declarat că vor cumpăra neapărat vinuri moldoveneşti după revenirea acestora.

Solicitaţi să aprecieze produsele moldoveneşti sub aspectul design-ului, reputaţiei şi al reclamei, consumatorii au pus nota 6 la scara de 10 puncte. „Cota de piaţă a vinurilor moldoveneşti au ocupat-o producătorii ruşi, care au oferit produse nu prea scumpe de calitate medie din materii prime argentiniene mai ieftine. Ca să-şi revendice poziţiile, vinificatorii moldoveni vor avea de lucrat serios la produsele lor, la reputaţia în domeniu şi la brand-uri”, a estimat Stasi, adăugînd că vinificaţia autohtonă are nevoie de un program de reabilitare, de un brand ramural puternic şi brand-uri puternice ale producătorilor de vinuri, bazate pe metode de marketing performant şi orientate spre piaţa viitorului.

Andrei Stasi a anunţat că, de un an, tot încearcă să contacteze Agenţia „Moldova-Vin”, dar dialogul nu s-a stabilit, pentru că conducătorii ramurii „sînt într-o stare de autoliniştire”.

INFOTAG precizează: „Star Marketing Partners” înfiinţată la Moscova, în anul 1999, este o companie internaţională care lucrează cu clienţi din Rusia, Marea Britanie, Croaţia şi Moldova. Oficiul din Moldova a fost inaugurat în anul 2006 şi prestează servicii în domenii ca strategia de organizare a afacerilor, marketing, vînzări, administrarea brand-urilor, crearea sistemelor de evaluare a eficienţei marketing-ului. În Moldova, printre clienţii companiei se numără „Călăraşi Divin” şi „Natur Bravo”. Studiul a fost plasat pe site-ul www.stasmarketing.com.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.