Reportaje

18.06.2007 UN CENTRU DE DEALERI „TOYOTA” A FOST INAUGURAT LA CHIŞINĂU

18.06.2007 UN CENTRU DE DEALERI „TOYOTA” A FOST INAUGURAT LA CHIŞINĂU

Chişinău, 18 iunie, (INFOTAG). Centrul de dealeri oficial „Toyota Center Chisinau Continent” a fost deschis la Chişinău. Deşi comerţul autorizat cu automobile „Toyota” numără peste 10 ani, în această perioadă, în republică s-au vîndut automobile cumpărate la alte centre de dealeri şi distribuţie, ca „Asto Toyota Tsuse” din Odesa şi Casa de Comerţ „Sumitomo”.

Victor Şumilo, directorul centrului de dealeri, a declarat pentru Agenţia INFOTAG că pînă a alege sediul pentru centru, pe podul din sectorul Botanica al capitalei, reprezentanţi „Toyota” au studiat peste 10 variante, întrucît centrul de servicii urmează să îndeplinească mai multe cerinţe corporative: amplasare comodă, teritoriu extins. Organizarea centrelor de dealeri „Toyota” în lume se bazează pe conceptul celor trei S: salon auto propriu (Showroom), staţie de întreţinere modernă (Service Shop), depozit de piese de schimb (Spare Parts Shop).

Centrul din Chişinău a fost construit în opt luni, dispune de parcare şi sector pentru caroserii, depozite, un salon de vînzări de automobile, compus din spaţii de expoziţie, zona clienţi, două zone pentru negocieri, casă şi recepţie. Salonul are o suprafaţă totală de 550 mp şi se învecinează cu o staţie de deservire tehnică, dotată cu utilaje de garaj, 10 încărcătoare cu capacitatea de 3,2–5 t, dispozitive de diagnosticat, produse în Germania, Rusia, Spania, Italia şi Japonia, un depozit de instrumente, secţie electrică, secţie motoare, secţie uleiuri. În centru au fost investiţi peste 2 mln. euro, au fost înfiinţate 30 de locuri de muncă. Centrul de dealeri are o suprafaţă totală de 3602 mp, este cel mai mare centru monobrand din Moldova şi unul dintre cele mai mari centre din Europa.

Pe piaţa Moldovei se exploatează peste 4 mii de automobile „Toyota”, iar compania „Continent” a comercializat, pînă acum, peste 800 de maşini de această marcă. Vînzările cresc anual cu 20-25%. În ultimii doi ani, „Toyota” este lider de vînzări în ţară la automobilele din import. Cele mai bine vîndute automobile „Toyota” sînt jeep-ul „Land Cruiser”, automobilul de teren RAV4, precum şi „Corolla”. De asemenea, sînt solicitate automobilele de clasă medie („Avensis”) şi clasă business (“Camry”). Printre clienţii corporativi ai companiei se numără ambasadele Rusiei, Ucrainei, SUA, Parlamentul Republicii Moldova, Banca Naţională a Moldovei, Banca Socială, FinComBank, Victoriabank, Moldatsa, ministere şi departamente, Aeroportul Chişinău, Primăria.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.