Reportaje

13.02.2007 SĂPTĂMÎNA “EXPOVIN MOLDOVA'2007” VA DEBUTA CU UN CONCURS DE VINURI ŞI BĂUTURI ALCOOLICE

13.02.2007 SĂPTĂMÎNA “EXPOVIN MOLDOVA Chişinău, 13 februarie, (INFOTAG). Ediţia a XVI-a a Expoziţiei internaţionale specializate a industriei vinicole „EXPOVIN Moldova’2007” se va desfăşura la Chişinău, în perioada 21-24 februarie, Programul expoziţiei include ediţia a XVI-a a concursului internaţional de vinuri şi băuturi alcoolice, a V-a conferinţă ştiinţifico-practică „InWine'2007”, care vor constitui, împreună cu expoziţia, „Săptămîna vinificaţiei”. Arcadie Andronic, directorul companiei „Poliproject Exhibition”, organizatorul tradiţional al expoziţiei, a informat, marţi, într-o conferinţă de presă la Agenţia INFOTAG, că prestigiul „EXPOVIN Moldova” peste hotare creşte an de an. De data aceasta, în timpul evenimentelor, Uniunea Vinificatorilor din Germania şi compania „Messe Stutgart” vor face o prezentare a expoziţiei “Intervitis. Interfructa’2007”, care va avea loc la Schtutgardt, în luna aprilie. Juriul ediţiei a XVI-a a concursului internaţional de vinuri şi băuturi alcoolice, cu care va debuta săptămîna vinificaţiei, pe 17 februarie, este compus în premieră, la 70% din experţi internaţionali. Aceştia vor stabili, după un sistem de 100 de puncte, cele mai bune băuturi din totalul de 170 de mostre prezentate de 45 de producători, din R.Moldova, România, Cehia, Tunisia şi Ucraina. Înalta apreciere, dată de experţi cu renume mondial, medaliile „CHISINAU WINES & SPIRITS CONTEST'2007”, urmează să devină, în conceptul organizatorilor, un semn al calităţii, o garanţie a autenticităţii vinurilor moldoveneşti şi un permis spre rafturile celor mai bune magazine din lume. A V-a conferinţă ştiinţifico-practică „InWine'2007”, a doua componentă a Săptămînii Vinificaţiei, se va desfăşura în perioada 19-20 februarie, şi urmează să-i ajute pe vinificatorii moldoveni în diversificarea pieţelor de desfacere a produselor, să-i familiarizeze cu tendinţele de dezvoltare a vinificaţiei mondiale şi cu cerinţele faţă de vinuri în SUA şi în Uniunea Europeană. La seminare vor fi discutate probleme de export al vinurilor în ţările UE (Marea Britanie, Germania, Cehia, Polonia) şi SUA; tendinţele şi particularităţile pieţelor, strategia de penetrare, exigenţele faţă de produse, procedurile obligatorii, strategia de contact cu companiile comerciale, metodele de control şi parametrii de calitate ai băuturilor. Expoziţia propriu-zisă va fi inaugurată pe 21 februarie şi va antrena circa 150 de companii din 15 ţări. Ca şi mai înainte, companiile autohtone vor forma nucleul „EXPOVIN Moldova'2007”. Valeriu Mironescu, directorul Agenţiei Agroindustriale „Moldova-Vin”, a menţionat că scopul expoziţiei nu este doar de a prezenta vinurile moldoveneşti, ci a atrage parteneri noi, a identifica pieţe noi. El a subliniat că anul 2006 a fost extrem de greu pentru vinificatorii moldoveni din cauza embargoului rus, şi i-a făcut să înţeleagă că nu există pieţe secundare. „Mai înainte, multe companii ignorau pieţele mici, inclusiv cea internă, pe cînd acum este cert că pentru a supravieţui e necesar să diversifici pieţele. Anul 2006 a adus primele rezultate pozitive”, a spus Mironescu. Chiar dacă exporturile vinicole moldoveneşti s-au redus, în ansamblu, cu 45%, în anul 2006, livrările în Polonia, Ucraina, Kazahstan s-au dublat. Au crescut semnificativ exporturile către România, Bulgaria, Germania, Marea Britanie, SUA.

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.