Reportaje

MAJORITATEA CHIŞINĂUIENILOR CONSIDERĂ CĂ PUBLICITATEA ÎN ORAŞ ESTE NECESARĂ – SONDAJ

10 mai, 2016
MAJORITATEA CHIŞINĂUIENILOR CONSIDERĂ CĂ PUBLICITATEA ÎN ORAŞ ESTE NECESARĂ – SONDAJ Majoritatea locuitorilor Chişinăului şi din suburbii consideră că prezenţa publicităţii pe străzile oraşului este necesară. Astfel arată datele sondajului realizat de compania Intellect Group la comandat Asociaţiei agenţiilor de publicitate din Moldova.

 

Reprezentantul companiei Intellect Group, Patricia Vieru, a spus marţi, într-o conferinţă de presă la agenţia „INFOTAG”, că au fost intervievaţi 984 locuitori, dintre care 80,7% - locuitori ai Chişinăului, şi 19,3% - locuitori ai suburbiilor.

 

Fiind întrebaţi care informaţie este mai uşor de percepe, 815 au răspuns că cea vizuală, 13% - audio, restul nu au fost în stare să răspundă. La întrebarea dacă publicitatea vizuală influenţează decizia de alegere a mărfii, 585 din respondenţi au răspuns da, 27% - nu.

 

Fiind întrebaţi dacă este nevoie de publicitate în oraş, 20% consideră că nu. Conform rezultatelor sondajului, 46% din respondenţi consideră că autorităţile locale se ocupă neprofesional de dezvoltarea oraşului şi a publicităţii vizuale, 24% consideră că se ocupă profesional, 30% nu sunt interesaţi de acest subiect şi consideră că autorităţile locale se ocupă doar de treburile lor.

 

De asemenea, 52% din respondenţi consideră că primarul nu poate soluţiona problema amplasării publicităţii în Chişinău, iar 21% cred că edilul va reuşi.

 

Directorul agenţiei de publicitate Neorama, Sandu Osadcenco, consideră că „primarul acţionează ilegal”.

 

„Decizia sa de a demonta panourile publicitare din centrul Chişinăului, de asemenea, este ilegală, deoarece nicăieri nu a fost publicată şi nu are ştampilă. Chirtoacă timp de trei luni refuză întrevederile cu reprezentanţii agenţiilor de publicitate. Există propuneri concrete, dar el nu vrea să discute nimic. Pentru nimeni nu-i un secret că în domeniul publicităţii există o problemă, dar ea poate fi soluţionată altfel, nu prin metodele folosite de primar”, a spus Osadcenco.

 

Potrivit spuselor sale, „asemenea acţiuni ale primarului vor duce la reducerea locurilor de muncă, la scăderea încasărilor la buget”.

 

„Au fost demontate panourile ale diferitor agenţii publicitare şi au rămas cele care aparţin agenţiilor ce au legătură cu primarul. Chirtoacă a decis să demonteze panourile publicitare, pentru ca pe piaţa publicităţii să fie formeze monopol şi în oraş să fie publicitate doar de la o singură agenţie. Este dificil să lucrezi când concurentul principal este primarul de Chişinău”, consideră Osadcenco.

Comentarii [ 2 ] Adaugă

  1. 11.05.2016 09:00:41 Fima
    Reclama este frumuseata orasului nostru!
  2. 11.05.2016 09:04:35 Richard
    Dl Osadcenco are dreptate!

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.