Reportaje

MINISTRUL JUSTIŢIEI A CONTRIBUIT LA ACAPARAREA AITA – VLADIMIR PENDIURIN

17 iulie, 2014
MINISTRUL JUSTIŢIEI A CONTRIBUIT LA ACAPARAREA AITA – VLADIMIR PENDIURIN Secretarul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Auto din Moldova (AITA), Vladimir Pendiurin consideră că ministrul Justiţiei, Oleg Efrim, „a contribuit la acapararea asociaţiei de către un grup minoritar de fondatori”.

 

Joi, într-o conferinţă de presă la agenţia „INFOTAG”, el a relatat că începând cu vara anului 2013 53 de companii – deţinătoare de cote la AITA au luptat cu celelalte 400 întreprinderi de transport – membri ai organizaţiei.

 

„Iniţial se vorbea despre reîmpărţirea cotelor din asociaţie, apoi au fost enunţate solicitări de a schimba conducerea, care nu se lăsa ghidată de aşa numiţii „reformatori”, a spus secretarul general.

 

El a explicat că minoritarii (marea parte a cărora deja demult nu mai are nicio legătură cu transportările auto), au organizat un şir de adunări ale AITA, la care solicitau îndeplinirea pretenţiilor dubioase.

 

„Nu veneau singuri, aduceau cu ei deputaţi ai parlamentului. Se comportau obraznic, „călcau în picioare” afirmaţiile oponenţilor, strigau. Fiind prezent la una din aceste „dezbateri” secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, nu a fost pur şi simplu uimit, ba chiar şocat de ce se întâmplă”, a spus el explicând că, totuşi, asociaţiei i s-a permis să emită carnete TIR pentru transportatorii moldoveni.

 

„Prima tentativă de a acapara oficiul asociaţiei a avut loc pe 1 februarie 2014. Am reuşit să nu admitem acţiuni ilegale. Dar pe 1 iunie câţiva băieţi bine făcuţi m-au scos practic de mâini şi de picioare din cabinetul de lucru, fiind încurajaţi de restul minoritarilor. Ne-am adresat în judecată. În paralel, aceste evenimente revoltătoare între două grupuri de fondatori erau urmărite şi de reprezentanţii Ministerului Justiţiei. Avem patru scrisori semnate de ministrul Oleg Efrim, în care acţiunile „reformatorilor” de înregistrare a noului Regulament al AITA, alegerea noului preşedinte sunt declarate ilegale. Dar aceasta a continuat până pe 3 iulie 2014 ora 20.00”, a relatat Pendiurin.

 

Potrivit spuselor sale, anume în acea zi a venit la oficiul asociaţiei fiind însoţit de executorii judecătoreşti şi cu decizia judecătoriei sect. Centru, în care se spunea că preluarea clădirii AITA a avut loc ilegal şi de aceea trebuie eliberată.

 

„Văzând verdictul judecătoriei, noii „conducători” au fost surprinşi, dar făcând trimitere la faptul că nu au cheie de la broasca nouă de la cabinet, nu am putut intra”, a spus el, comunicând că noua conducere s-a baricadat în clădirea asociaţiei.

 

Potrivit spuselor sale, „deja pe 4 iulie apare un document semnat de ministrul Justiţiei, în care se ignoră decizia instanţei de judecată, se aprobă şi noul regulament al „reformatorilor”, şi noul preşedinte al asociaţiei”.

 

Pendiurin se nedumereşte când înaltul demnitar a luat decizia, concluzia – „noaptea, într-un cabinet întunecat”.

 

În opinia sa, dacă preşedintele RM este garantul respectării Constituţiei RM, atunci ministrul Justiţiei este garantul respectării legilor din ţară.

 

„Atât timp cât au loc procesele de judecată nu se permite luarea unor paşi unilaterali. Acest fapt îl poate confirma orice jurist, chiar şi un începător. Iar ministrul Justiţiei la sigur este conştient de aceasta. El a spus practic următoarele: că „pentru a aplana situaţia cu emiterea carnetelor TIR transportatorilor şi evitarea grevei acestora, el a legalizat acţiunile ilegale ale grupului minoritar”, a spus Pendiurin.

 

Potrivit opiniei secretarului general al AITA, în această situaţie ministrul Justiţiei a demonstrat „că este implicat la atacul raider, iar conceptul de „legalitate” îi este străin”.

 

„Cu siguranţă vom continua să ne apărăm poziţia în judecată. Cu toate că aş vrea să văd faţa domnului ministru Efrim când ne vom prezenta cu decizia finală în favoarea noastră şi ce va face ministerul său cu documentele „reformatorilor” aprobate anterior”, a spus el.

 

Pendiurin a explicat că acest litigiu a lăsat o pată pe imaginea RM, deasemenea, a prezentat ţara într-o lumină proastă faţă de partenerii din IRU.

 

„Emiterea carnetelor, sistată pe 2 iulie după preluarea oficiului, a fost reluată. Dar cei de la Geneva sunt miraţi. Iniţial văzuse un fel de documente semnate de ministrul Justiţiei, apoi altele. Dar europenii ne spun – Moldova este ţara voastră, clarificaţi-vă singuri cu respectarea legilor şi demnitarii voştri. Aşa vom proceda şi pe viitor – prin instanţa de judecată”, a promis Pendiurin

 

„INFOTAG” precizează: IRU – Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere. Organizaţia reuneşte interesele uniunilor şi organizaţiilor naţionale de transport. Membri ai uniunii sunt 180 de ţări. Statutul de membru al IRU permite transportatorilor în caz de situaţii de forţă majoră (accidente, sancţiuni) să conteze pe obţinerea compensării materiale în ţara în care se află. La moment, din cauza conflictului de interesele, la AITA se află reprezentantul permanent al IRU, care se va afla în Moldova timp de două-trei luni.

Comentarii [ 4 ] Adaugă

  1. 17.07.2014 04:35:38 Florin
    Acum Efrim ar merita oleaca de dat cu capul de asfalt dupa metoda colegului sau de partid, nu se poate ca din cauza unor asemenea scheme sa sufere toti transportatorii din acest domeniu.
  2. 17.07.2014 05:05:58 Arapu Raisa
    Mai mult ca sigur ca Efrim a actionat la sugetia "cuiva", stim noi cui... Nu-mi place cind ministrii executa comenzi politice si astfel se discrediteaza.
  3. 17.07.2014 06:14:26 Nina
    Noua conducere de la AITA este slaba de tot...
  4. 22.07.2014 09:00:25 Marc
    VVP are dreptate, el cu Florea sunt miliardari in lei moldovenesc!!!

Adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.