Social

O ORGANIZAŢIE OBŞTEASCĂ SUSŢINE CĂ ÎN REFLECTAREA CAMPANIEI ELECTORALE ÎN CHIŞINĂU SE ATESTĂ ŞI ÎNCĂLCĂRI

18 mai, 2018

Posturile de televiziune reflectă destul de obiectiv campania electorală din Chişinău, dar există cazuri de manipulare a opinie publice, favoritism şi informaţii false, consideră experţii organizaţiei neguvernamentale WatchDog.MD.

Potrivit agenţiei INFOTAG, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, expertul Valeriu Paşa a menţionat că, în urma unui studiu realizat în perioada 11-14 mai, în care au fost monitorizate 87 de programe de ştiri de la posturile de televiziune Prime, Moldova 1, Jurnal TV, Pro TV, Publika, Canal 2, Canal 3, TV8, NTV şi RTR, s-a constatat că lideri în ceea ce privește numărul de apariții la tv sunt Andrei Năstase de la Platforma DA și Ion Ceban de la PSRM – câte 37 de ori, candidatul independent Silvia Radu (32) și reprezentantul Partidului Şor, Reghina Apostolova (31). Liberalul Valeriu Munteanu este menționat de 27 de ori, iar candidatul Partidului Unității Naționale (PUN), Constantin Codreanu – de 29de ori.

„Silvia Radu este lider în prezentarea în context pozitiv (15 din 32 de informații), iar Năstase, dimpotrivă, este lider în prezentarea în context negativ (12 din 37). Trebuie remarcat faptul că 14 din cele 15 comentarii pozitive despre Radu au apărut la patru canale: Prime, Publika, Canal 2 și Canal 3, iar cele 10 din materiale negative despre Năstase au fost difuzate, de asemenea, de aceste canale de televiziune care fac parte din media-holdingul lui Vlad Plahotniuc”, a spus Pașa, care consideră că „anume aceste canale recurg la manipularea opiniei publice, scoate cuvinte din context, prezintă deseori informații false”.

Drept exemplu, el a adus conferința de presă a lui Valeriu Munteanu, care „a criticat programele electorale ale lui Ion Ceban, Andrei Năstase şi Silvia Radu, acesteia din urmă fiindu-i acordată o atenție specială. Toate cuvintele despre Ceban și Radu au fost eliminate şi au rămas doar criticile în adresa lui Năstase”.

„În general, aceste patru canale acordă o mare atenție candidatului Platformei DA. De exemplu, în timpul unei conferințe de presă a fostului președinte român, Traian Băsescu, întregul text al discursului său a fost tăiat în așa fel, încât se creează impresia despre atitudinea sa negativă doar faţă de Năstase”, a spus Paşa.

Un exemplu de difuzare de ştiri false la aceste posturi TV, Paşa a numit „reflectarea unui sondaj de opinie, ale cărui rezultate au fost prezentate în așa fel, încât doar la Silvia Radu are șansa să-l învingă pe Ion Ceban în turul doi”.

Paşa a mai spus că NTV canal folosește metoda favoritismul: „informațiile despre candidatul socialist Ion Ceban sunt doar pozitive”.

„Însă în general, posturile de televiziune prezintă informația despre candidați destul de obiectiv, în special Moldova 1, TV8, Jurnal TV și Pro TV”, a concluzionat expertul.

adaugă comentariu

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.