Cultură şi sport

ÎN ACEST WEEKEND, LA CHIȘINĂU VOR AVEA LOC ZILELE MODEI

22 septembrie, 2017

Sâmbătă, la Chișinău, se dă start celei de-a XII-a ediție a „Moldova Fashion Days”, unde vor fi prezentate colecții noi de haine, încălțăminte și accesorii pentru sezonul de toamnă-iarnă, create de designeri autohtoni.

Potrivit agenției INFOTAG, organizatorii din cadrul Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS) au declarat că timp de două zile, 60 de modele profesioniste vor prezenta creațiile brandurilor DIN INIMĂ, iar tonul sezonului de toamnă-iarnă va fi dat de culorile glaciale, materialele din catifea, liniile și formele geometrice și imprimeurile florale, care rămân actuale și în următoarea perioadă.

Circa 40 de branduri autohtone vor prezenta publicului colecții noi: Vivi Art Boutique, Zorile, Nino, Tricon, My Revival, Ionel, Vistline, Portavita, Irina Calancea, Move, Annette, Alina Bradu, Mallena, Julie Anne, Hatea Gri, Ariadna, Divero, Berrezzo, Lia Fia, Creme Brulee, Intercentre lux, Premiera Dona, Vasconi, Vitalie Burlacu, Ponti, Georgette, Loconic, Etnika, Julia Allert, O’Blanc Memories, Storojuc Liudmila, EHO RTV, Sophie, O’Blanc și Valentina Vidrașcu.

Printre participanți sunt și finaliștii programului „Fashion Acceleration Program”, organizat de Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse”, doi rezidenți ZIPhouse și trei studenți de la Universitatea Tehnică din Moldova. Printre participanții debutanți se numără Valentina Budu, Nadejda Troianovscaia, Yulia Efros, Olga Cojocari, Silvia Jalbă, Lilia Ciaicovschi și Topcoat.

„În ultimii ani, în industria ușoară din Moldova s-au produs mai multe schimbări pozitive, iar evenimente precum „Moldova Fashion Days” oferă o șansă designerilor să comunice cu consumatorii și să-și expună abiltitățile creative, astfel stimulând vânzările pe piața internă și, prin urmare, contribuind la dezvoltarea domeniului. Ne bucurăm că pe an ce trece apar tot mai mulți designeri noi, care vor contribui la creșterea competitivității industriei ușoare”, a spus directorul executiv al Asociaţiei, Marina Lăpușnean.

Potrivit ei, ediția din acest an este una deosebită de cele precedente, fiindcă prezentările de modă vor fi împărțite în două acte, iar în pauza dintre defilări, cei prezenți la eveniment vor putea să discute cu designerii. Acest element aduce „Moldova Fashion Days” mai aproape de evenimentele de profil din întreaga lume, care, totodată, se desfășoară după principiul „See now, buy now” („Acum vezi, acum cumperi”), ceea ce permite consumatorilor să cumpere un produs imediat după prezentare.

INFOTAG precizează: „Moldova Fashion Days” se organizează de două ori pe an din 2012, cu sprijinul partenerului strategic, Proiectul Competitivității din Moldova, realizat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei, prin intermediul Agenției pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (SIDA).

„Moldova Fashion Days” face parte din campania „DININIMA” al cărui scop este să promoveze brandurile locale și să motiveze consumatorii să cumpere produsele realizate pe piața internă. În prezent, peste 60 de branduri se regăsesc sub umbrela „DININIMĂ”, iar produsele lor sunt disponibile în trei magazine specializate.

Din anul 2012, „Moldova Fashion Days” a oferit 11 show-uri de modă, în care au fost prezentate peste 330 de colecții noi.

Commentarii [ 1 ] adaugă comentariu

  1. 2017.09.23 11:59 Calin
    Asta deja vine la noi ca o traditie buna si frumoasa.

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.