Cultură şi sport

SONDAJ: DOAR 10% DIN CETĂŢENI SUNT CONVINŞI CĂ MASS-MEDIA ACŢIONEAZĂ ÎN INTERESELE LOR

19 martie, 2018

Doar 10% dintre cetăţenii Moldovei sunt convinşi că mass-media acţionează în interesele lor, arată datele unui sondaj de opinie, desfăşurat de Institutul IMAS.

Potrivit agenţiei INFOTAG, luni în cadrul unei conferinţe de presă, directorul Institutului, Doru Petruţi, a menţionat că „peste 50% din respondenţi consideră că presa acţionează, în general, în interesul politicienilor”.

„Circa 76% cred că presa este controlată de politicieni, 66% cred că presa moldovenească este folosită în principal ca instrument pentru a crea imaginea unui politician, iar 58% consideră că mass-media este coruptă”, a spus sociologul.

Potrivit lui, „62% dintre participanții la sondaj sunt convinşi că mass-media furnizează informații pentru propriul său avantaj sau al clientului său și induce în eroare publicul, 53% cred că mass-media foloseşte opinia experţilor pentru a manipula opinia publică”.

„Totodată, 52% dintre respondenți au indicat că mass-media utilizează titluri senzaționale pentru a atrage publicul, în timp ce 44% consideră că mass-media lucrează în interesul unor țări sau companii străine. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenți au indicat un nivel ridicat de profesionalism al jurnaliștilor şi doar 35% sunt convinşi că mass-media se ocupă cu dezinformarea”, a spus expertul.

Potrivit lui, „de o mare popularitate se bucură programele de știri, în primul rând despre viața socială și politica internă a Republicii Moldova, iar 47% dintre respondenți preferă să urmărească știrile în ambele limbi – română și rusă”.

„Circa 73% din cetăţeni urmăresc emisiunile moldoveneşti de ştiri şi numai 22% - pe cele străine. În același timp, situația este inversă în ceea ce privește programele de divertisment: 50% dintre participanții la sondaj vizionează emisiunile străine și doar 35% pe cele din Moldova”, a spus Petruţi.

El afirmă că cele mai populare canale sunt Prime TV, Jurnal TV, M1, RTR-Moldova, ProTV, NTV-Moldova, Canal 2, Canal 3 și CTC. Printre mass-media tipărită lider este „Jurnal de Chișinău”, „Argumentî i faktî”, „Săptămîna”, „Komsomolskaya Pravda” și „Timpul”.

„În Republica Moldova, televiziunea este în continuare principala sursă de informare. Cetățenii au un mare interes pentru știri, vor să știe ce se întâmplă în țară, cred că mass-media îşi face treaba profesionist, dar că totuşi acţionează în interesul politicienilor mai degrabă decât al cetățenilor”, a conchis sociologul.

Sondaj a fost realizat de IMAS în perioada 9 februarie – 4 martie pe un eşantion de 1513 respondenți cu vârsta de peste 18 ani. Marja de eroare este de 2,5%. Anterior, IMAS a efectuat mai multe sondaje la comanda Partidului Democrat.

Commentarii [ 1 ] adaugă comentariu

  1. 2018.03.19 15:42 Grigore
    De ce atunci popolatie priveste televizor daca nu crede/

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.