Finanţe

VOLUMUL VÂNZĂRILOR SERVICIILOR DE TELEVIZIUNE ÎN MOLDOVA A CRESCUT CU 5%

12 septembrie, 2019

Volumul vânzărilor serviciilor de televiziune în Moldova, furnizate contra plată (prin reţele de cablu şi IP TV), a constituit în primul semestru 82,6 mil. lei, fiind cu 3,8 mil. lei (5%) mai mult comparativ cu perioada similară a anului 2018. Numărul total de abonaţi s-a majorat cu 10,2 mii (3,1%) şi a alcătuit 339,9 mii.

Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la datele agregate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), creşterea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează reţele IP TV. Volumul acestor vânzări a crescut cu 13,6% şi a însumat 43 mil. lei. Totodată, vânzările realizate de furnizorii reţelelor de cablu au scăzut cu 3,2% şi au totalizat 39,5 mil. lei, iar veniturile obţinute din vânzarea serviciilor prin tehnologia MMDS au scăzut cu 29,1% şi au însumat 52,4 mii lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată a crescut cu 2,1% şi a constituit 41,3 lei.

Majorarea numărului total de abonaţi a fost determinată de creşterea bazei de abonaţi a operatorilor reţelelor IP TV, care s-a extins cu 7,6% şi a totalizat 171,2 mii. În acelaşi timp, baza de abonaţi la reţele prin cablu a scăzut cu 1% şi a alcătuit 168,4 mii, iar la tehnologia MMDS s-a diminuat cu 38,7% şi au alcătuit 280 de abonaţi. În consecinţă, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de gospodării, a crescut cu 1,7 puncte procentuale şi a alcătuit 36,8%.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 81 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, la 30 iunie, 50,4% din numărul total de abonaţi utilizau reţele IP TV, 49,5% - reţele TV prin cablu, iar 0,1% utilizau tehnologia MMDS. Aceleaşi date arată că, în prima jumătate a anului, ponderea abonaţilor care recepţionează semnalul TV în format digital a ajuns la 66,6%, iar ponderea celor care recepţionează semnalul în format analogic a alcătuit 33,4%.

Cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deţinut, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: "Moldtelecom" - 35%, "Sun Communications" - 16,4%, "TV BOX" - 14,8%. Cota cumulativă de piaţă a celorlalţi furnizori a fost de 33,8%.

Commentarii [ 1 ] adaugă comentariu

  1. 2019.09.12 10:58 Malai
    Asta inseamna ca populatia are bani...

adaugă comentariu

  • nume
  • email
  • mesaj
Multumim!
Comentariul dvs. va fi publicat după aprobarea administratorului.